لزوم پاسخ به سؤالات نوجوانان از زبان قرآن
کد خبر: 4133118
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
اصغر باقرزاده تأکید کرد؛

لزوم پاسخ به سؤالات نوجوانان از زبان قرآن

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه انس با قرآن در بخش کودک نمایشگاه قرآن ایجاد شده است، اما در مورد نوجوانان هنوز جای کار وجود دارد، گفت: کار نوجوان از مرحله بازی گذشته و به مرحله تفکر، توجه، تحلیل و انتقاد رسیده‌اند. باید سؤالات اصلی آنان از زبان قرآن پاسخ داده شود.

اصغر باقرزاده، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره غرفه آموزش و پرورش در این دوره از نمایشگاه قرآن بیان کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند که فراگیری انس با قرآن را همراه با تسهیل‌گری در دستور کار قرار دهد و تلاش کرده‌ایم که برنامه‌های قرآنی متنوع اما ساده را ارائه کنیم تا کودکان و نوجوانان از اقشار مختلف با قرآن مأنوس شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف مانند بازی‌های قرآنی، روخوانی قرآنی و مشاوره قرآنی فعالیت می‌کنند و در فواصل مختلف زنگ تفریح نواخته می‌شود و برنامه جمعی در صحن غرفه برگزار می‌شود و مربیانی که از کل کشور حضور دارند برای بچه‌ها آیات و مفاهیم قرآنی را به شکل بازی، سؤال و جواب و قصه مطرح می‌کنند و کنش‌ها و واکنش‌هایی هم از دانش‌آموزان می‌گیرند.

باقرزاده تأکید کرد: درصدد هستیم که ارتباط دانش‌آموزان با قرآن را تسهیل کنیم و بگوییم کار چندان دشواری نیست و شما می‌توانید با یک یا چند آیه قرآن مأنوس باشید و آن را در زندگی خود به کار بندید. فلسفه برگزاری غرفه آموزش و پرورش خوب است و با استقبال خوبی همراه بوده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن کریم گفت: فراخوانی به مدارس داده شده و در این راستا تسهیل‌گری شده است، اما مخاطبان نمایشگاه ظرفیت غرفه آموزش و پرورش را تکمیل کرده‌اند و شاهد حضور نوجوانان و کودکانی هستیم که همراه خانواده حضور می‌یابند.

وی در مورد ارزیابی غرفه آموزش و پرورش بیان کرد: زمینه انس با قرآن در بخش کودک ایجاد شده است اما در مورد نوجوانان هنوز جای کار وجود دارد، چراکه نوجوان از مرحله بازی گذشته و به مرحله تفکر، توجه، تحلیل و انتقاد رسیده‌اند. باید بخش‌هایی مانند بحث‌های انتقادی و کنشگری اجتماعی داشته باشیم تا برای آنان جذاب باشد.

باقرزاده گفت: برای اولین بار است که آموزش و پرورش با این وسعت در نمایشگاه قرآن حضور دارد. در سال‌های آینده ضعف‌ها را برطرف و نیز بخش‌هایی را برای کنشگری نوجوانان فراهم می‌کنیم. باید برای آنان با برنامه‌تر عمل کنیم تا سؤالات اصلی آنان از زبان قرآن پاسخ داده شود و وارد بحث و گفت‌وگو شوند و به نتایج تربیت قرآنی دست یابند.

انتهای پیام
captcha