نمایشگاه قرآن وابسته به یک زمان معین در سال نباشد
کد خبر: 4132843
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶
شهردار اهواز:

نمایشگاه قرآن وابسته به یک زمان معین در سال نباشد

امینی با بیان اینکه وعده‌گاه علاقه‌مندان به قرآن نباید وابسته به 10 روز یا یک هفته در طول سال باشد، گفت: به مناسبت‌های مختلف می‌توانیم غرفه‌های قرآنی را در بازارچه‌ها پیش‌بینی کنیم.

رضا امینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، رضا امینی، شهردار اهواز، شامگاه 20 فروردین در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با حضور در غرفه ایکنا گفت: خدا را شاکریم که توفیق داد در شب قدر از چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان بازدید کنیم که با مشارکت نماینده ولی‌فقیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شده است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد غیر از ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است و دل‌ها شیفتگی بیشتری به معنویات به ویژه قرآن دارند، بتوانیم در ایام غیر از ماه مبارک هم به مقوله قرآن بیشتر بپردازیم.

امینی افزود: خوشبختانه بیش از 50 مرکز آموزش قرآن در اهواز وجود دارد که باید تابلوهای هماهنگ برای آنها تعبیه شود. به دلیل اینکه خوزستان یکی از قطب‌های اصلی قرآن به شکل تخصصی است و معمولاً در رویدادهای ملی قرآنی، نقش مؤثری دارد باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های‌ رشد و توسعه بیشتر آن فراهم شود که هم از گروه‌های قرآنی، آموزشی و گروه‌های همخوانی حمایت شود، البته شهرداری حمایت‌هایی در این زمینه داشته است و در ادامه هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید در طول سال به دنبال فرصت‌هایی باشیم که تعداد این نمایشگاه‌ها یا غرفه‌های دائمی را در شهر بیشتر کنیم که وعده‌گاه علاقه‌مندان به قرآن وابسته به 10 روز یا یک هفته در طول سال نشود و به مناسبت‌های مختلف غرفه‌هایی را در زمینه فرهنگ و موضوعات قرآنی در نمایشگاه دائمی یا بازارچه‌هایی که قرار است شکل بگیرد پیش‌بینی کنیم.

شهردار اهواز در پایان گفت: برای سال آینده با افزایش ایام برگزاری و وسعت نمایشگاه، چنانچه ضرورت داشته باشد و نظر نماینده ولی‌فقیه نیز همراه باشد، نمایشگاه در مکان دیگری برگزار شود که زمان بیشتری برای انتخاب روز و بازدید نمایشگاه برای مردم فراهم شود و غرفه‌داران بیشتری بتوانند محصولات خود را ارائه بکنند.

انتهای پیام
captcha