مراجعه بیش از 300 متقاضی در روز به بخش مشاوره‌های قرآن بنیان
کد خبر: 4132442
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
چاوشیان خبرداد:

مراجعه بیش از 300 متقاضی در روز به بخش مشاوره‌های قرآن بنیان

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه در هفته نخست نمایشگاه روزانه بیش از 300 مراجعه انجام شد، گفت: طبق روال هرساله، در هفته دوم قطعا شاهد استقبال چندبرابری خواهیم بود.

سیدمحمدحسین چاوشیان، مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیانسیدمحمدحسین چاوشیان، مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: امسال دومین سالی است که شاهد برگزاری این بخش هستیم. سال گذشته با توجه به استقبال صورت گرفته و رضایت صد درصدی مراجعه‌کنندگان و مخاطبان از بخش مشاوران، امسال با وسعت دو تا سه برابری این بخش را برگزار کردیم.

مدیر مؤسسه خاتم با اشاره به شبکه‌سازی در کل کشور در حوزه متخصصان، درمانگران و مشاورانی که با رویکرد تربیت دینی و معنوی و مبانی قرآنی و اسلامی کار می کنند، اظهار کرد: این افراد را با عنوان «مشاوره قرآن بنیان ارم» سال گذشته با مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در ثبت شرکت‌ها به ثبت رساندیم وامروزه این شبکه تحت عنوان «ارم» مخفف انجمن، روانشناسان و مشاوران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از نوآوری امسال اضافه شدن بخش استعدادیابی و مشاوره استعدادیابی است که به خانواده‌ها کمک‌کننده است و نوجوانان و جوان می‌توانند برای آینده شغلی و تحصیلی و مهارتی و دانشی از این طریق برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند استعداهایشان را کشف و شناسایی کنند.

چاوشیان با تأکید بر اینکه امروزه بالاترین استقبال از ای بخش استعدادیابی است، حوزه‌ای که سال‌ها مورد مغفول واقع شده است، افزود: امیدوارم هم رسانه ها و هم ما در بخش مشاوران ارم قرآن بنیان، بخش ویژه‌ای را تدارک ببیندیم تا بتوانیم برای آینده سازی نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، استعدادها را در مسیر صحیح خود براساس مباحث قرآنی و دینی رهنمون کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استعدادیابی در این بخش بسته خاصی بر خلاف استعدادیابی غربی است، تصریح کرد: این استعدادیابی براساس متون اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام می‌شود تا استعداد فرد با بهره‌گیری از بهترین مشاوران متشکل از استادان و مشاوران برتر شناخته شود.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان به نوآوری دیگر و ثبت نام مراجعان از طریق سامانه هوشمند در بدو ورود به باغ ارم، اشاره کرد و گفت: مخاطبان از طریق اسکن کد QR و وارد کردن مشخصات خود می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به ثبت‌نام کنند در این سامانه هفت سر کانتری داریم که 11 حیطه مشاوره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این سرکانترها، مخاطبان را به اینکه در چه زمینه مشاوره نیازمند هستند راهنمایی می‌کنند و تا رسیدن نوبت مشاوره آنها، مراجعه‌کنندگان تکریم می شوند و یا می‌توانند از این فرصت به بازدید از سایر غرفه‌ها بپردازند تا نوبتشان به آنها پیامک شود و سپس به بخش مراجعه کنند.

چاوشیان با تأکید بر اینکه در هفته نخست نمایشگاه روزانه بالای 300 مراجعه انجام شد، افزود: طبق روال هرساله، در هفته دوم قطعا شاهد استقبال چندبرابری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی نمایشگاه از سامانه ارم مشاور نیز رونمایی خواهد شد، ادامه داد:  در این سامانه 800 استاد و مشاوره با هدف عدالت توزیع مشاوری در کل کشور، احصا شده است.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن بنیان اضافه کرد: آسیبی که هست اینست که ما با فاجعه مشاوره غربی سال‌ها مواجه شده‌ایم و توصیه‌ها و مشاوره‌ها بعضا مخالف نص قرآن و آیات نورانی قرآن و روایات معصومین(ع) است و بعضا حتی روش‌های حرام را تجویز می‌کنند و حال آنکه این روش‌ها نادرست است و نگاه فرد گرایانه دارد ما نگاهمان در مشاوران ارم قرآن بنیان، خانواده محور است و خانواده محور را جایگزین فرد محور کردیم لذا باید کمک شود تا فرهنگ مشاوره و مشاوره صحیح و قرآن بنیان در کل کشور نهادینه شود.

وی در پایان درخواست کرد: رسانه ایکنا به عنوان تخصصی‌ترین رسانه بین‌المللی مردم را به بخش ویژه مشاوره قرآن بنیان دعوت کند تا مردم از این مشاوره 100 درصد رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha