نمایشگاه قرآن، بهترین محل برای اجرای نمایش‌های خیابانی است
کد خبر: 4131771
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
یک کارگردان تئاتر:

نمایشگاه قرآن، بهترین محل برای اجرای نمایش‌های خیابانی است

سعید بکائی، کارگردان نمایش خیابانی «آخرین لحظه» در حاشیه برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: این نمایش دوازده اجرا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشت. این کار از سوی مردم با استقبال فراوان رو‌به‌رو شد زیرا موضوع قرآنی و همچنین پرداختن به حضرت زینب (س) در همه حالت‌ها برای مردم خوشایند است.

سعید بکائی، کارگردان نمایش خیابانی «آخرین لحظه» در حاشیه برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا گفت: این نمایش دوازده اجرا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشت. این کار از سوی مردم با استقبال فراوان رو‌به‌رو شد زیرا موضوع قرآنی و همچنین پرداختن به حضرت زینب (س) در همه حالت‌ها برای مردم خوشایند است.

وی افزود: این کار برگزیده جشنواره رضوی بوده است. همچنین «آخرین لحظه» پیشتر در همایش «نقش هشت» که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در تهران برگزار شد روی صحنه رفته بود. اجرای این کار آخرین نمایش این اثر قرآنی است زیرا ترجیح می‌دهم کار جدیدی را در آینده انجام دهم.

بکائی با بیان این‌که چهارمین تجربه حضور در نمایشگاه قرآن را پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: سه بار دیگر در نمایشگاه قرآنی حضور داشته‌ام. امسال نیز وقتی پیشنهاد شرکت در این رویداد قرآنی را دریافت کردم با کمال میل آن را پذیرفتم چون به چنین فضاهای علاقمند هستم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اجرای نمایش‌هایی با محوریت موضوعات قرآنی در نمایشگاه قرآن جریان سازی و تاثیرگذاری بیشتر دارد چون مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده و آن را بیشتر درک می‌کند.

بکائی تاکید کرد: کار قرآنی کردن به‌هیچ‌وجه با معیارهای مادی سنجیده نمی‌شود هرچند در تئاتر آنچنان درآمدی هم وجود ندارد برای همین کارهایی نظیر «آخرین لحظه» تنها با عشق و باور قلبی روی صحنه می‌رود.

وی در انتها تصریح کرد: نمایش خیابانی گونه مورد علاقه من در تئاتر است. البته من کار صحنه‌ای هم می‌کنم اما ارتباط بسیار نزدیک تماشاگر با بازیگر در نمایش خیابانی بسیار جذاب است. این اتفاق به نظرم در نمایشگاه قرآن جذابیتش دو چندان است.

انتهای پیام
captcha