حضور خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4131545
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

حضور خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» خراسان‌جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» این استان که همزمان با ماه مبارک رمضان برپاست، حضور دارد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در غرفه ایکناسیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از حضور خبرگزاری قرآنی ایکنا در نمایشگاه قرآن امسال خبر داد و گفت: امروزه رسانه در حوزه‌های مختلف کارکردهای اثربخشی دارد.

وی افزود: بی‌تردید توجه به حوزه رسانه در فرهنگ‌سازی آموزه‌های قرآن و کمک به توسعه فرهنگ قرآنی بسیار بااهمیت است و این اهمیت زمانی نمایان می‌شود که چهره‌های موفق و نابغه قرآنی از طریق رسانه معرفی و ضمن تأثیرگذاری بر افراد به الگوی جامعه تبدیل می‌شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: خبرگزاری ایکنا در طول سال با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های قرآنی سعی دارد قرآن را به موضوع تراز اول جامعه و به‌عنوان یک فرهنگ معرفی کند.

سیدکاشی ادامه داد: استفاده از فرهنگ‌ قرآنی در رسانه‌ای که با نام قرآن مزین شده و به بیان دغدغه‌های این قشر می‌پردازد، سهم مهمی در فرهنگ‌سازی آموزه‌های قرآنی دارد و خبرگزاری ایکنا به‌درستی در حال انجام این رسالت است.

وی با اشاره به اینکه تربیت خبرنگاران قرآنی و برگزاری کارگاه‌هایی متناسب با نیاز روز جامعه از دیگر رسالت‌های این خبرگزاری است که در طول سال به برگزاری آن اهتمام می‌ورزد، بیان کرد: این خبرگزاری در پی تکمیل رسالت‌های خود در نمایشگاه قرآن امسال حضور پیدا کرده تا با برگزاری نشست‌ها و معرفی محتواهای معارفی و چهره‌های قرآنی به نقش مهم خود در فرهنگ‌سازی قرآنی بپردازد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: استفاده از فرصت نمایشگاه قرآن برای ادامه مسیر معرفی فعالان و فعالیت‌های قرآنی توسط خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یک رسانه اثرگذار نقش مهمی در اثربخشی فعالیت‌ها خواهد داشت و در این فضا به معرفی فعالیت‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی خواهد پرداخت تا با شناخت بیشتر جامعه، راهی برای رفع دغدغه‌های این قشر فراهم شود.

یادآور می‌شود، این نمایشگاه تا ۱۹ فروردین‌ماه هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۳ در فرهنگسرای شهر بیرجند برپا و پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha