گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و افتتاح مردمی نمایشگاه قرآن + عکس
کد خبر: 4130889
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و افتتاح مردمی نمایشگاه قرآن + عکس

مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران عصر امروز 12 فروردین ماه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد. با پایان یافتن این مراسم سی‌امین نمایشگاه قرآن رسماً کار خود را آغاز کرد.

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و افتتاح مردمی نمایشگاه قرآن + فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران و افتتاح مردمی نمایشگاه قرآن عصر امروز ۱۲ فروردین‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) با حضور سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گروه نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران سرود ملی کشورمان را با حضور اقشار مختلف مردم اجرا کردند و پس از آن گروه همخوانی سبیل‌الرشاد به همخوانی آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

پخش کلیپ خوش‌آمدگویی اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان به مردم برای حضور در نمایشگاه قرآن کریم بخش دیگری از این مراسم بود. در این کلیپ اساتیدی همچون عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی بلده، علی اکبر حنیفی، شهریار پرهیزکار و احمد ابوالقاسمی متن خوش‌آمدگویی به مردم برای حضور در نمایشگاه را قرائت کردند.

براساس این‌گزارش، در بخش دیگری از این مراسم احمد بابایی شاعر آیینی کشورمان اشعاری در مورد روز‌ جمهوری اسلامی، ولایت و حضرت خدیجه(س) قرائت کرد و پس از آن گروه هم‌آوایی نجم‌الثاقب تهران به اجرای اثر «می‌خوانمت» که شعار این دوره از نمایشگاه نیز هست پرداخت.

در ادامه این مراسم گروه هم‌خوانی محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به اجرای دو قطعه «ایران مقتدر» و «مناجات» پرداخت و پس از آن زینب شیری جعفرزاده، حافظ کل قرآن کریم و فرزند شهید حبیب‌الله شیری جعفرزاده به تلاوت آیه پایانی سوره مبارکه مزمل پرداخت. در ادامه این مراسم‌ گروه‌ موزیک جمهوری اسلامی ایران بار دیگر سرود ملی کشورمان را اجرا کردند.

در بخش پایانی این مراسم سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در سخنان کوتاهی با اشاره به روز جمهوری اسلامی، گفت: بعد از 22 بهمن سال 1357 و در فاصله کمتر از 50 روز از این پیروزی رفراندوم با شکوهی برگزار شد. برخی از سیاسیون در آن زمان مباحث دیگری مطرح کردند اما امام امت تنها بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر تأکید کردند تا این موضوع به رفراندوم گذاشته شود.

وی افزود: برخلاف برخی نهضت‌ها که بعد از مدتی با شکست و اضمحلال مواجه می‌شود، انقلاب اسلامی بعد از 44 سال هنوز هم پابرجاست و دلیل این ماندگاری هم درایت رهبران آن و همراهی مردم مومن و انقلابی بوده است.

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و افتتاح مردمی نمایشگاه قرآن + فیلم

حسینی تصریح کرد: در این 44 سال هیچ سال و ماه و هفته و روزی نبوده است که توطئه‌ای از سوی دشمنان علیه ملت ایران طراحی نکنند، توطئه‌هایی که با همراهی مردم با انقلاب خنثی شده است، مردم در 22 بهمن نشان دادند که با اغتشاشگران فاصله دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این 44 سال با دستاوردهای زیادی مواجه بوده‌ایم، گفت: جمهوری اسلامی در این سال‌ها در همه زمینه‌ها رشد کرده و امروز به یک کشور مقتدر در تمامی عرصه‌ها تبدیل شده است. تنها نقطه ضعف ما در این سال‌ها مباحث اقتصادی بوده است و انشاءالله این عرصه نیز با همت و عزم دولت انقلابی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب شعارهای اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر، بیان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را در جهت تحقق شعار سال جزم کرده است تا از این جهت هم الگو و نمونه باشیم و خدمت دیگری به مردمی که وفاداری خود را به این انقلاب ثابت کرده‌اند ارائه دهیم. با چنین مردمی باید با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی خدمت کرد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خوشبختانه روابط ما با قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا و با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس رو به گسترش است و این موضوع می‌تواند به تحقق اهداف بلند ما کمک کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره و اظهار کرد: چنین بانوانی الگو و اسوه برای دیگر بانوان هستند، بانویی که تمام هستی و سرمایه خود را در راه اسلام هدیه کرد. امروز ملت ما به چنین شخصیت‌هایی تاسی می‌کند.

براساس گزارش ایکنا در انتهای این مراسم نمایشگاه بین‌المللی قرآن رسماً از سوی معاون پارلمانی رئیس جهور و سایر مسئولان حاضر در این مراسم افتتاح شد. 

 

معصومه امام وردی

انتهای پیام
captcha