الازهر: هتک حرمت قرآن در ماه رمضان یک اقدام تروریستی نفرت‌انگیز است
کد خبر: 4130218
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

الازهر: هتک حرمت قرآن در ماه رمضان یک اقدام تروریستی نفرت‌انگیز است

مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای به هتک حرمت قرآن در کشور دانمارک واکنش نشان داد و توهین به ساحت مقدس کلام وحی در ماه مبارک رمضان را یک اقدام تروریستی نفرت‌انگیز دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری ترکیه، مرکز اسلامی الازهر، دیروز، 7 فروردین‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، اقدام گروهی از افراد تندرو و افراطی در سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در شهر «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تکرار این اقدام تحریک‌آمیز علیه احساسات مسلمانان جهان به ویژه در ماه مبارک رمضان؛ یک اقدام تروریستی نفرت‌انگیز و برگرفته از یک تفکر جاهلانه است و بیانگر نفرت و تعصب علیه مسلمانان است.

الازهر تأکید کرد که این حادثه یک جنایت نفرت‌انگیز و جلوه‌ای از اسلام‌هراسی است که به خشونت و توهین میان پیروان ادیان دامن می‌زند.

در این بیانیه تأکید شد که این حادثه شاهد آشکاری است که نشان می‌دهد ذهن عاملان این جنایات تهی از هر ارزش انسانی است.

الازهر در این بیانیه بار دیگر از جامعه بشردوستانه و نهادهای بین‌المللی خواست تا در صدور قوانین بازدارنده‌ای که توهین به ادیان و مقدسات آنها را جرم‌انگاری می‌کند و به هرج و مرج سوءاستفاده از اصطلاح آزادی بیان پایان می‌دهد، سرعت ببخشند، در غیر این صورت فاجعه‌ای بر سر همه خواهد آمد.

اعضای یک گروه راست افراطی در دانمارک روز جمعه یک نسخه از قرآن کریم را سوزاندند. این جنایت جدید توسط حامیان گروهی موسوم به «Patrioterne Gar Live» (لایو میهن پرستان) انجام شد که از طریق فیسبوک هم پخش زنده داشت.

عاملان این حمله همچنین با برافراشتن بنرهای ضداسلام، شعارهای موهن به اسلام سر دادند و پرچم ترکیه را به آتش کشیدند.

انتهای پیام
captcha