نشست مشترک رئیس دانشگاه ایلام با هیئت عراقی برگزار شد
کد خبر: 4123810
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

نشست مشترک رئیس دانشگاه ایلام با هیئت عراقی برگزار شد

نشست مشترک طاهر علی‌محمدی، رئیس دانشگاه ایلام با هیئتی از کشور عراق پیرامون راهبرد‌های آموزش دانشجویان خارجی برگزار شد.

نشست رئیس دانشگاه ایلام با هیئتی از کشور عراقبه گزارش ایکنا از ایلام، طاهر علی‌محمدی، رئیس دانشگاه ایلام، امروز، سوم اسفندماه در نشستی با هیئت عراقی پیرامون راهبرد‌های آموزش دانشجویان خارجی که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ایران و عراق به‌واسطه‌ فرهنگ، مناسبت‌ها و اعتقادات مشترک یک ملت محسوب می‌شوند و پیوند دهنده‌ عمیق این مناسبات مقبره امامان معصوم در دو کشور است.

وی با بیان اینکه تجلی برادری در دو کشور را در محور مقاومت پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: ما یک ملت در مقابل کفر هستیم و هر چه بر وحدت ما افزوده شود به نفع جهان اسلام خواهد بود و دانشگاه‌ها می‌توانند پیش‌قراول این مهم باشند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به تحصیل دانشجویان عراقی در این دانشگاه گفت: همان احساس مسئولیتی را که نسبت به دانشجویان ایران داریم نسبت به دانشجویان عراقی هم داشته و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنان به‌کار خواهیم گرفت.

علی‌محمدی با اشاره به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی جوانان ایرانی حتی برای گرفتن مدرک کاردانی به خارج می‌رفتند در حالی که امروزه در کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی داریم که بیشترشان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در استان ایلام بیش از ۳۰ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه ایلام بیش از ۸۰۰۰ نفر دانشجو دارد و این دانشگاه ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش دانشجویان سایر دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود ۵ دانشکده، ۲ پژوهشکده و ظرفیت‌های بالای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام که جزء ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور است، گفت: در این دانشگاه اساتید خبره‌ای داریم که جزء دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد جهان هستند و با توجه به این ظرفیت‌ها از سال ۱۳۹۴ موفق به جذب دانشجوی غیر ایرانی شدیم که اکثر آن‌ها از کشور عراق هستند.

علی‌محمدی تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند و امیدواریم در دولت جدید عراق شاهد پذیرش تعداد بیشتر دانشجوی عراقی باشیم.

وی نزدیکی به کشور عراق، شهریه کم، وجود خوابگاه‌های مجهز، تخفیف شهریه برای زوجین دانشجو را از مزایای دانشگاه ایلام برای دانشجویان عراقی عنوان کرد و گفت: آنچه برای ما مطرح است فقط آموزش نیست بلکه با اهمیت دادن به مسائل سیاسی و اعتقادی به‌دنبال پرورش مدیران موفق برای کشور عراق هستیم.

رئیس دانشگاه ایلام از برگزاری برنامه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان عراقی خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا سالی ۱۰ دانشجوی این کشور را بورس کنیم.

انتهای پیام
captcha