اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان برگزار شد
کد خبر: 4122355
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
در ایلام

اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان برگزار شد

مراسم اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، امروز، 26 بهمن‌ماه در دانشگاه ایلام برگزار شد.

محمد پاکزاد سرپرست جهاد دانشگاهی استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، محمد پاکزاد، سرپرست جهاددانشگاهی استان ایلام، امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: گفت‌وگو زبان ترجمان دل، نماینده عقل و کلید شخصیت و در واقع مهمترین دریچه‌ روح است.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌ها و توسعه‌نیافتگی جوامع امروز بیشتر از فقر اقتصادی ناشی از فقر فرهنگی است، افزود: گفت‌وگو یک داروی مؤثر فرهنگی است که برای پیشگیری و حتی درمان چنین جوامعی تجویز می‌شود.

سرپرست جهاددانشگاهی استان ایلام هدف اصلی از این برنامه فاخر فرهنگی را رسیدن به جامعه‌ گفت‌وگو محور و ترویج فرهنگ مباحثه مطرح کرد و گفت: یکی از خروجی‌های مهم این رویداد در راستای تبیین به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و توصیه‌های پراهمیت مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر است.

پاکزاد تصریح کرد: معظم‌له به درستی جهاد و تبیین را در کنار هم قرار داده و تاکید دارند شفاف‌سازی باید جهادی انجام شود و از بارزترین شاخصه‌های جهاد، اهمیت زمان‌شناسی و عمل کردن به موقع است؛ پس روشنگری باید به موقع انجام گیرد تا مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، پژوهشی برای انجام رسالت در حوزه فرهنگی مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی وابسته به سازمان دانشجویان فعال است و تاکنون ۱۰ دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی در سطح ملی برگزار شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات در ایلام با حضور ۱۶ تیم برگزار شد و دو تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافته‌اند که امیدواریم در آن مرحله هم برای استان افتخار بیافرینند.

گفتنی است، در مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایلام تیم‌ هانا از دانشگاه ایلام، متشکل از پریسا رستم‌زاد، هانیه انوری، امیرحسین محمدی و رضا فرجی به‌عنوان رتبه اول و تیم چمران نیز از دانشگاه ایلام، متشکل از بهروز جلیل، سیدمصطفی موسوی‌مقدم، حسین زارع‌پور و رحیم مساعدزاده به‌عنوان تیم دوم به مرحله منطقه‌ای این مسابقات راه یافتند.این مسابقات به مدت ۳ روز در دانشگاه ایلام برگزار شد.

انتهای پیام
captcha