کسب رتبه دوم آموزش و پرورش همدان در نظارت بر مدارس
کد خبر: 4048903
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

کسب رتبه دوم آموزش و پرورش همدان در نظارت بر مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: این اداره‌کل در زمینه نظارت بر مدارس، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش همدانمحمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: میانگین حضور دانش ‌موزان در مدارس کشور ۸۴ درصد و در استان همدان ۹۵ درصد است.

وی ادامه داد: این اداره‌کل در زمینه نظارت بر مدارس، رتبه دوم کشور را کسب کرد و دو هزار و 148 مدرسه بازدید و نتیجه این بازدیدها در سامانه ثبت شد.

نقوی تصریح کرد: به تازگی در سومین مرحله ۱۰۰ هزار عدد ماسک، 10 هزار عدد مایع بهداشتی یک نفره و 50 گالن شوینده سطوح در مدارس توزیع شده و این هفته هم ۳۰۰ هزار عدد ماسک با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم و حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزی از ۱۹ به ۲۶ نفر افزایش داشته است، تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی جذب خواهد شد و یک هزار و 800 نیروی انسانی هم به‌زودی بازنشسته می‌شوند که در مجموع 600 نیروی انسانی به کمبودهای استان اضافه می‌شود. همچنین اضافه تدریس ۴۳ هزار ساعت است که سال آینده به ۵۷ هزار ساعت می‌رسد.

نقوی گفت: ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در قالب ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: اسکان مسافران نوروزی با هدف تکریم هم‌وطنان و معلمان و سرمایه‌گذاری صورت گرفت. بیش از ۳۰ هزار نفر در کلاس‌های پیش‌بینی‌ شده توسط آموزش و پرورش استان همدان در نوروز ۱۴۰۱ پذیرش شدند.

انتهای پیام
captcha