احداث ۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در نمین
کد خبر: 4041818
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

احداث ۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در نمین

استاندار اردبیل گفت: با مساعدت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در شهرستان نمین که به عنوان منطقه مساعد شناخته شده است، ۵۰ هکتار توسعه گلخانه انجام می‌شود.

احداث ۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در نمینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۸ اسفندماه، در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار کرد: به تناسب ظرفیت شهرستان‌ها برنامه توسعه ۱۴۰۱ تهیه و تدوین می‌شود.

وی توانمندی شهرستان نمین را به عنوان محور گردشگری در شرق استان یادآور شد و تصریح کرد: در کنار آب و هوای مناسب و مواهب خدادادی، راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی دائمی برای عرضه محصولات در این بخش می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگران و مسافران باشد.

استاندار اردبیل گفت: در بخش گردشگری باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد تا شهرستان نمین که در مسیر گردشگری از حیران به سمت سرعین واقع شده، محل اقامت و ماندگاری علاقه‌مندان به مواهب خدادادی باشد.

عاملی ظرفیت کشاورزی نمین را به ویژه در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای یادآور شد و افزود: امروز مجتمع گلخانه‌ای تولید گل رز در نمین به بهره‌برداری رسید که این مجموعه به شکل مدرن طراحی و اجرا شده و در تلاش هستیم تا در شهرستان نمین ۵۰ هکتار توسعه گلخانه را با تولید محصولات متنوع شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه صنعتی نیز قرار گرفتن این شهرستان در محور شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا در این بخش بتوانیم اهداف توسعه صنعتی را با ایجاد زیرساخت‌های مناسب آب، برق و گاز مهیا کنیم.

عاملی رویکرد دولت سیزدهم را خدمت‌رسانی به مردم و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما در ابعاد مختلف سعی داریم تا با تدوین برنامه استانی و شهرستانی سال ۱۴۰۱ را به شکل هدفمند پیگیر طرح‌ها و پروژه‌ها باشیم تا جایگاه توسعه استان در ابعاد مختلف ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه شاخص‌های اقتصادی موجود در استان رضایت‌بخش نیست و ضرورت دارد تا با هدف‌گذاری مشخص ارتقا این شاخص‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم.

عاملی با بررسی طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در نمین بیان کرد: سعی بر این است تا دهکده توریستی نمین با تأمین زمین مورد نیاز با همکاری راه و شهرسازی اجرایی شده و تونل دوم حیران نیز تا فصل گردشگری سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را در نمین با تأمین سرپناه برای ۳۰۰ نفر از متقاضیان یادآور شد و تاکید کرد: با واگذاری زمین با همکاری بنیاد مسکن و در قالب گروه ساخت پرداخت تسهیلات و احداث واحد‌ها در سال آینده انجام می‌شود.

عاملی ضرورت توسعه صنعت طیور و دامداری‌های نوین را در شهرستان نمین به همراه توسعه گلخانه در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: سد عنبران با پیشرفت ۶۴ درصد در نیمه اول سال آینده آبگیری شده و سد‌های ننه‌کران و نیارق نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha