تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در دهه فجر
کد خبر: 4033006
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در دهه فجر

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران برنامه‌های اداره قرآن، عترت و نماز این اداره کل را به مناسبت دهه فجر تشریح کرد.

محمود تنها رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندرانمحمود تنها، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به برنامه‌های قرآنی دهه فجر آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: کتاب انقلاب ما قرآن است و از ظرفیت و جامعیتی برخوردار است که تأمین‌کننده جامع نیاز‌های مادی و معنوی بشریت در مسیر تدارک زندگی سعادتمندانه در همه زمان‌ها و مکان‌ها است و علاوه بر دارا بودن مفاهیم اخلاقی، تربیتی و معرفتی دربردارنده آموزه‌های اجتماعی و سیاسی در امور مدیریت و حاکمیت جامعه نیز است.

وی افزود: آموزش و پرورش مازندران برنامه‌های قرآنی دهه فجر خود را با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اجرا می‌کند.

تنها تصریح کرد: در سال جاری مرحله شهرستانی و منطقه‌ای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی همزمان با دهه مبارکه فجر برگزار خواهد شد و با عنایت به اینکه ایام کرونا را سپری می‌کنیم سلسله نشست‌های نسیم هدایت با محوریت مهارت‌های زندگی مبتنی بر مفاهیم دینی و تربیتی را سرلوحه نشست‌های خود قرار داده و به فراخور شهرستان‌ها و مناطق این نشست‌هاجهت ارتقای رشد معنوی کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز مازندران ادامه داد: امسال همچون سال‌های گذشته فعالیت‌های متنوعی را برمحور سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز پیش‌بینی کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به برگزاری اجلاسیه نماز شهرستانی و منطقه‌ای، جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت با محوریت مسابقه کتابخوانی قصه چهارده معصوم ویژه کودکان و کتاب پیک امین، ویژه نوجوانان و فراخوان نقش معارف اسلامی در تحقق گام دوم ویژه بزرگسالان با دبیری دارالقرآن امام علی(ع)، برگزاری مسابقه انشانویسی نماز و نیایش و مقاله‌نویسی نقش معارف اسلامی در تحقق گام دوم انقلاب با دبیری دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) میاندرود، برگزاری مسابقه هنری شامل نقاشی، عکس، خوشنویسی با موضوعات قرآن، عترت و نماز، مکتب شهید سلیمانی، ایثار و مقاومت، عفاف و حجاب، انتظار و مهدویت، امر به معروف و نهی از منکر به دبیری دارالقرآن شفا نکا اشاره کرد.

تنها اظهار کرد: محافل انس با قرآن با عنوان «زیبایی‌های بی‌پایان» با حضور قاری بین‌المللی حامد علیزاده در دارالقرآن‌های شهید صالحی بابلسر، دارالقرآن ثامن‌الائمه(ع) چمستان، ثقلین قائمشهر، ولیعصر چالوس، امام حسن مجتبی(ع) بابل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جشنواره «کیمیای دانش» طرح سراسری مصباح‌الهدی همزمان با ولادت امام محمدباقر(ع) مسابقه بزرگ کتابخوانی «کیمیای دانشوری» به همت دارالقرآن بلاغ تنکابن به اجرا درمی‌آید.

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز مازندران در پایان گفت: تجلیل از نخبگان قرآن در شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری همایش بزرگ «با حافظان وحی» در قائمشهر نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی است.

انتهای پیام
captcha