حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دانش‌آموزان محروم
کد خبر: 4011982
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نماینده مردم رشت بیان کرد:

حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دانش‌آموزان محروم

محمد رضا احمدی گفت: آموزش و پرورش را مکلف کرده‌ایم با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و معرفی آنان به کمیته امداد، سبب شود که هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل باز نماند.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد از ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند، بیان کرد: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا ممکن است برخی دانش‌آموزان که به تجهیزات آموزش آنلاین دسترسی ندارند، از ادامه تحصیل باز بمانند، بنابراین ضروری است که کمیته امداد از این دانش‌آموزان حمایت کند.

وی با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در میان دانش‌آموزان نیازمند سراسر کشور وجود دارد، ادامه داد: ۶ هزار دانش‌آموز نخبه در جامعه هدف کمیته امداد حضور دارند و بسیاری از افراد موفق کشور که امروز در مدارج عالی مدیریتی، تخصصی و علمی هستند، با حمایت‌های این نهاد رشد کرده و پرورش یافته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شناسایی دانش‌آموزان نیازمند تاکید و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرده‌ایم با شناسایی دانش‌آموزان محروم و در خطر ترک تحصیل و معرفی آنان به کمیته امداد، زمینه حمایت و ادامه تحصیل آنان را فراهم کند.

احمدی بیان کرد: حمایت از دانش‌آموزان نیازمند باید تا رسیدن به مراتب بالاتر دانشگاهی و حتی کمک به اشتغال آنان تداوم یابد تا به توانمندی رسیده و با عزت و کرامت از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

وی از اختصاص بودجه در مجلس برای حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در کمیسیون آموزش مجلس پیگیری کردیم، اختصاص بودجه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند بود و همچنین آموزش و پرورش مکلف کردیم تا تبلت و تجهیزات تحصیل مجازی را برای آنان فراهم کند. همچنین از آموزش و پرورش خواستیم که جستجو کنند و نگذارند دانش‌آموزی بدون تجهیزات بماند. در همین زمینه کمیته امداد نیز با اولویت ۵۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، اقدام به تامین تبلت برای آنان کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بودجه نهادهای حمایتی، تاکید کرد: علاوه بر وظایف قانونی و نمایندگی، به طور شخصی هم وظیفه اخلاقی داریم تا از نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد با اختصاص اعتبارات مناسب، حمایت کنیم و زمینه ارتقای خدمات این نهاد برای جامعه هدف را فراهم کنیم که این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ کشور لحاظ خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد

انتهای پیام
captcha