دانش‌آموزان با دل حدیث عشق را زمزمه کنند
کد خبر: 3992578
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

دانش‌آموزان با دل حدیث عشق را زمزمه کنند

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در اختتامیه سوگواره «حدیث عشق» با بیان اینکه راهی جز راه امام حسین(ع) انسان را رستگار نمی‌کند، گفت: شما دانش‌آموزان که در حدیث عشق سیر و فعالیت دارید، این حدیث فقط در زبان نباشد بلکه با دل زمزمه کنید.

دانش‌آموزان حدیث عشق را دلی زمزمه کنند نه  زبانیبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امروز یکم شهریورماه در اختتامیه سوگواره «حدیث عشق» گفت: داستان کربلای حسین(ع) با تار و پود عشق، محبت و محنت سرشته شده و هر کدام از یاران اباعبدالله نمونه‌هایی از عشق به خدا، عشق به امام، عشق به ولایت، عشق به راه امام، عشق به دین و عشق به مردم، هستند.

وی افزود: یاران امام حسین(ع) پروانه‌های عاشقی بودند که برای دین، خدا، امام، ولایت، نجات و رستگاری مردم و صلاح و رستگاری و رشد جامعه خود را فدا کردند و قربانی شدند.

لائینی با بیان اینکه عشق، عالم زیبایی دارد، تصریح کرد: چرا حضرت زینب(س) می‌فرماید: «ما رأیت إلا جمیلا»، چون اقلیم و وادی عشق اینگونه است. اگر انسان به اقلیم عشق وارد شود، به دریچه محبت وارد شود، اصلاً زشتی نمی‌بیند و همه چیز در برابر او زیبایی‌ است.

وی ادامه داد: شهادت، کشته شدن، اسارت، سر بریده شدن، تشنگی همه و همه، چون در راه دوست و عشق است، زیباست. نه اینکه رویکرد جنایت را در نظر نگیریم. آن‌طرف هم انسان‌های ظالم جنایتکاری که نباید این کار را می‌کردند. این آن‌طرف قضیه است، اما از این‌طرف همه محبت و عشق ایثار و حماسه و انسانیت و معنویت است. مثل شهدای عزیز ما که گریه می‌کردند که به شهادت برسند. همچون حضرت قاسم‌ها، مثل تمام اصحاب ابی‌عبدالله عاشق شهادت و لقاء دوست بودند. با رنگ سرخ شهادت می‌خواستند خدا را ملاقات کنند. بنده و شما هم باید عاشق شویم. تا عاشق نشویم نمی‌توانیم عملکرد عاشقان را ارزیابی کنیم و فهم درستی داشته باشیم. ممکن است کسی اصلا به ذهنش نرسد که امام حسین(ع) و یارانش چقدر کار مهمی انجام دادند. چون اصلا مزه عشق را نچشیدند. ولی اگر کسی مزه عشق را بچشد، زمزمه عشق داشته باشد آن وقت متوجه می‌شود این بزرگواران چه اثر ماندگاری از خود برجای گذاشتند و چه کار بزرگی انجام دادند. ما هم باید عاشق شویم. عاشق خدا، عاشق دوست، عاشق بهترین دوست‌مان امام زمان شویم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: سردار سلیمانی بالاتر از عاشقان شهادت، بی‌قرار شهادت بود. ما آن‌هایی را که دوستدار شهادت هستند را به سه درجه تقسیم می‌کنیم. عده‌ای فقط علاقه‌مند به شهادت هستند. عده‌ای از علاقه بالاتر عاشق شهادت‌اند و عده‌ای دیگر از این‌ها بالاتر بی‌قرار شهادت‌اند. سردار سلیمانی‌ها، مدافعین حرم، مدافعین سلامت، شهید حججی‌ها بی‌قرار شهادت بودند. پای مادرش را می‌بوسد تا او را راضی کند که به جبهه برود.

وی با بیان اینکه معلمین باید زمزمه عشق داشته باشند، ادامه داد: دانش‌آموزان عزیز که در حدیث عشق سیر می‌کنید و فعالیت می‌کنید، این حدیث عشق فقط با زبان نباشد. اصلاً حدیث عشق دلی است و با زبان نمی‌تواند باشد. با دل حدیث عشق را زمزمه کنیم. بدانیم راهی جز راه امام حسین(ع) انسان را رستگار نمی‌کند. راهی جز راه زینب، راهی جز راه قاسم‌ها، اکبرها، عباس‌ها نمی‌تواند ما را نجات دهد. این راه، راه درست است.

در ادامه محمود تنها، رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، گفت: سوگواره «حدیث عشق» که همزمان با آغاز محرم با مشارکت ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و با نقش‌آفرینی نخبگان قرآن دانش‌آموز و سخنرانی ائمه محترم جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و با محوریت دارالقرآن‌ها در ایام محرم در شبکه فاخر شاد شروع شده بود امروز به کار خود پایان داد.

وی افزود: برگزاری این نوع برنامه‌های فرهنگی در ترویج سیره و سبک زندگی اسلامی مؤثر است و دانش‌آموزان در قالب این سوگواره‌ها شناخت بهتری نسبت به معصومین به ویژه سیدالشهدا پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha