فضای هنر به نقد و گفت‌وگو نیاز دارد
کد خبر: 3959678
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

فضای هنر به نقد و گفت‌وگو نیاز دارد

مدیر خانه خط حوزه هنری استان اصفهان در برنامه «ضیافت آفتاب» که برای رونمایی از هفت اثر تجسمی ویژه مبعث برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود فضای رونمایی به سمت اتفاقات و ابداعات هنری و نقد هنری برود و بستری فراهم شود تا در خصوص آثار هنری دیالوگ کنیم.

رونمایی بستری برای دیالوگ در خصوص آثار هنریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، شب گذشته، مراسم «ضیافت آفتاب» برای رونمایی از هفت اثر تجسمی تولید شده توسط هنرمندان اصفهانی، با حضور هنرمندان خالق این آثار و مسئولان حوزه هنری استان اصفهان و مجموعه فولاد مبارکه در گالری گلستان عمارت سعدی برگزار شد.

محسن سلیمانی، مدیر خانه خط حوزه هنری استان اصفهان در خصوص برنامه «ضیافت آفتاب» و نمایش آثار هنری، اظهار کرد: آثار هنری دارای شأنیتی هستند که می‌توانیم به آن توجه جدی‌تری داشته باشیم، به همین دلیل تولید هفت اثر تجسمی و رونمایی از آن را شروع کردیم.  

وی تصریح کرد: در این برنامه تلاش بر این بود که آثاری از هنرمندان خطاط و نقاشی‌خط نمایش داده شوند. آثار خطاطی ریشه تاریخی و غنای عمیقی دارند و می‌توان در دوره‌های مختلف تاریخی به آن توجه کرد و همچنین در فضای معاصر نیز به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده‌اند.

این هنرمند خوشنویس بیان کرد: یکی از بهترین دستاوردهایی که برگزاری این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند داشته باشد، این است که از بی‌هویتی و بدون شناسنامه بودن و ابتذالی که امکان دارد در خلق برخی آثار هنری دیده شود، جلوگیری می‌کند. 

سلیمانی ادامه داد: این مهمترین رسالت هنری این برنامه است که علاوه بر فضای معنوی می‌تواند یادآوری برای جامعه هنری اصفهان باشد که فضای هنر را پاس بداریم و ارزش‌های آن را به خوبی نگه داریم و به سمت شناسنامه‌دار شدن آثار هنری پیش برویم.

وی تصریح کرد: آثار هنری می‌توانند به‌صورت مستقل رؤیت و تفسیر و تحلیل شوند، بنابراین باید به ارائه آثاری که استقلال فردی دارند، توجه کنیم. 

مدیر خانه خط حوزه هنری استان اصفهان گفت: تلاش بر این است که در این رونمایی‌ها آثار خوبی که وجاهت هنری دارند، محترم شناخته شده و از آثار بی‌شناسنامه مجزا شوند و آثاری را که شناسنامه‌شان خدشه‌دار شده است نیز سروسامان دهیم.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود فضای رونمایی به سمت اتفاقات و ابداعات هنری و نقد هنری برود و زمینه‌ای فراهم شود تا در خصوص آثار هنری دیالوگ داشته باشیم و جریان‌های هنری شهر را بهتر بشناسیم و فضاها و گونه‌های مختلف هنری را شناسایی کنیم.

سلیمانی با اشاره به اهمیت مکتب اصفهان و ورود آن به آثار هنری امروز، گفت: بسیاری از آثار به نقد هنری و گفت‌و‌گو و دیده شدن نیاز دارند و در کنار این فضا، نیازمند رونق اقتصاد هنر هستیم، زیرا اقتصاد هنر وابسته به همین نقدها و پاتوق‌های هنری است و ارزش پاتوق هنری به این دلیل است که می‌تواند بستر فرهنگی برای اقتصاد هنر ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha