نوع‌دوستی و مروت را در جامعه رواج دهیم
کد خبر: 3952942
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

نوع‌دوستی و مروت را در جامعه رواج دهیم

استاندار فارس با بیان اینكه احیای ارزش‌هایی همچون مروت و جوانمردی و دوستی قطعاً برگرفته از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است، گفت: در شرایط کنونی جامعه به ترویج ارزش‌هایی همچون نوع‌دوستی و مروت نیاز دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 20 بهمن‌ماه در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد این استان كه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مفاهیم بلند و با ارزش استوار شده و انقلاب برای اعتلای ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: چه ارزشی بالاتر از اینکه بتوانیم با ایجاد و تحکیم بنیان‌های اخلاق و نوع‌دوستی، مخلوقی که در اثر قصور یا تقصیر گرفتار شده را از بند برهانیم.

به گفته رحیمی، احیای ارزش‌هایی همچون مروت و جوانمردی و دوستی قطعاً برگرفته از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است که امروز و در مراسم آزادی این زندانیان نیز نمایانگر شده است.

استاندار فارس اظهار كرد: این از برکات جامعه اسلامی است که افرادی حاضرند از مال و آبروی خود هزینه کنند و موجب آزادی و رضایتمندی دیگران شوند که قطعاً یک سودای سودمندی با خدای بزرگ است و اجر و پاداش آن نیز به دست ذات اقدس الهی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه به ترویج ارزش‌هایی همچون نوع‌دوستی و مروت نیاز دارد، گفت: در راستای ترویج این ارزش‌ها امروز شاهد آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان هستیم که با همراهی خیران و تلاش‌های نهادهای قضایی، انتظامی و اجرایی آزاد می‌شوند.

رحیمی با تأكید بر اینكه كسانی که در این مسیر گام بر می‌دارند نجات یک فرد را انجام نمی‌دهند بلکه سبب نجات جامعه می‌شوند، از دست‌اندرکاران زندان خواست با ارائه آموزش‌های مقدماتی پیش از آزادی زمینه‌ای فراهم کنند تا این افراد اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

استاندار فارس از تلاش‌های سازمان زندان‌ها برای بازسازی، احیا، نوسازی و بهسازی محیط زندان تقدیر کرد و افزود: این اقدام اتفاقات مبارکی را در زندان رقم می‌زند و در حرکت افراد به سمت قانون‌گرایی و قانون‌مداری و رعایت هنجارهای اجتماعی اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha