نتایج جشنواره حافظ خوانی دانش‌آموزان فارس اعلام شد
کد خبر: 3940386
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

نتایج جشنواره حافظ خوانی دانش‌آموزان فارس اعلام شد

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس از انتخاب 300 اثر در جشنواره استانی حافظ خوانی در برنامه شاد خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس امروز، 21 آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین جشنواره حافظ خوانی در چهار رشته روان خوانی، آواز (ویژه پسران)، خوشنویسی و نقاشی ویژه دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: دراین جشنواره تعداد 36 هزار و 280  اثر بر بستر شبکه شاد دریافت شد که از این میان300 اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: جشنواره حافظ خوانی بخشی از اجرای طرح شهر فرزانگان است که معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس (اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌کند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر این جشنواره در جهت آشنایی و گسترش فرهنگ ایران اسلامی در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم گفت: یکی از وظایف این اداره ایجاد شناخت در دانش‌آموزان با هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنا کردن دانش‌آموزان با آثار ادبی کهن مانند شاهنامه فردوسی، غزلیات حافظ است که جشنواره حافظ خوانی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

خادمی با بیان اینکه قرن‌هاست که غزل‌های آیینی، عارفانه، عاشقانه و اخلاق گرایانه حافظ بر زبان علاقه‌مندان شعر و ادب زمزمه می‌شود، گفت: حافظ از این ‌رو شاعر خوش‌اقبالی است که علاوه بر اهالی شعر و ادب، مورد توجه عموم مردم نیز قرار دارد و در گنجینه پربهای زبان فارسی ماندگار شده است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس، اشعار حافظ را سرشار از مفاهیم و آموزه‌های سبک زندگی دانست و افزود: در اشعار حافظ همه آنچه به کار فرد و جامعه می‌آید، بارها تکرار می‌شود.

 خادمی افزود: از اشعار حافظ به‌صورت مکرر در موسیقی سنتی ایرانی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی استفاده شده است و ایرانیان در مراسم‌های مختلف سنتی و ملی به‌ویژه عید نوروز و شب یلدا به خواندن غزلیات حافظ پرداخته و تفال به دیوان حافظ سنتی دیرینه محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: مقرر است برای تمامی دانش‌آموزان شرکت‌کننده، گواهی حضور صادر شود که لازم است دانش‌آموزان برای تکمیل اطلاعات و اطلاع از نتایج جشنواره  به آدرس http://eform.farsedu.ir/collect/form/login/5369  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha