معنویت دنیای غرب را به چالش کشانده است
کد خبر: 3906093
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

معنویت دنیای غرب را به چالش کشانده است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: معنویت که توسط حضرت امام(ره) به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت در انقلاب اسلامی ایجاد شد، امروز دنیای غرب و شرق را به چالش و استیصال کشانده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، اول تیر در جلسه ستاد گرامیداشت 40اُمین سالگرد دفاع مقدس گفت: برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس امروز اهمیت بسیار دارد و نیاز است با برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق در این حوزه وارد شویم.

وی تصریح کرد: کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با تهدیدات زیادی مواجه بوده است که یکی از آنها مسأله جنگ بود که در قالب‌های مختلف در طول انقلاب اسلامی خود را نشان داده است. جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم عنوان حملاتی است که دشمن در طول این چهل سال علیه انقلاب اسلامی به کار برده است، اما امروز با شرایط قدرتی که انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا پیدا کرده جنگ سخت و نیمه سخت کاربرد آنچنانی ندارد و تمرکز دشمن بیشتر در قالب جنگ نرم است در این جنگ دشمن قلب‌ها، اعتقادات و ارزش‌ها را مورد هجمه قرار داده است.

کریمی ادامه داد: ملت ایران در طول جنگ‌های سخت و نیمه سخت در طول انقلاب اسلامی همواره نشان داده برای دفاع از کشور آماده است و وفاداری خود را ثابت کرده است، اما در جنگ نرم با توجه به پیچیدگی‌های آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدی هستیم. متاسفانه در جنگ نرم بسیاری از مواقع دچار مشکل شدیم، یکی از بزرگترین مسائلی که در جنگ نرم کاربرد دارد عبرت گرفتن از گذشته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان تأکید کرد: در جنگ نرم فرهنگ کشور مورد هدف قرار گرفته و ارزش‌ها مورد هجمه دشمن قرار گرفته و توسط دشمن زیر سؤال برده می‌شود، با استفاده از کارشناسان خبره باید دید دشمن چه موضعی را هدف گرفته و وظیفه ما مقابله چیست.

وی بیان کرد: با بررسی ابعاد مختلف جنگ هشت ساله به این نکته پی می‌بریم که با وجود حمله ۳۶ کشور به جمهوری اسلامی جنگی به وسعت و گستردگی یک جنگ جهانی شکل گرفت که با پای کار آمدن ملت ایران که با اعتقادات همراه بود تهدید جنگ به فرصت تبدیل شد.

کریمی اضافه کرد: جنگ اسلام و کفر تعبیری هوشمندانه بود که توسط حضرت امام(ره) برای جنگ هشت ساله به کار برده شد و امروز شاهدیم این تعبیر در قالب‌های دیگر در حال وقوع است.

وی ضرورت و نیازمندی به گفتمان امام و مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه جوانان باید بیش از گذشته با این تفکر ناب آشنا شوند، گفت: معنویت که توسط حضرت امام(ره) به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت در انقلاب اسلامی ایجاد شد امروز دنیای غرب و شرق را به چالش و استیصال کشانده است.

کریمی معنویت را عنصر مهم و تاثیرگذار در پیروزی‌ها و موفقیت‌های چهل ساله انقلاب برشمرد و اظهار کرد: امروز دنیا در مقابل قدرت معنویت انقلاب اسلامی به درماندگی افتاده است. کربلای ۵ به‌عنوان شب قدر انقلاب اسلامی درس‌های بسیار بزرگی دارد که بازخوانی آن در طول برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک کار بسیار به موقع و لازم محسوب می‌شود که می تواند بسیار راهگشا و منشا خیرات فراوانی باشد.

انتهای پیام
captcha