دسترسی به راه‌های استاندارد لازمه توسعه است
کد خبر: 3894856
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

دسترسی به راه‌های استاندارد لازمه توسعه است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: وجود راه دسترسی استاندارد در حوزه بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و نیز راه‌های روستایی، لازمه توسعه بوده و یکی از ضروریات این استان به‌شمار می‌رود؛ بنابراین باید با چنین نگاهی برای تحقق این مطلوب تلاش کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز، سه‌شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان گفت: عدم برخورداری از جاده‌های استاندارد یکی از مشکلات استان است؛ اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، راهی طولانی در پیش است.

وی ادامه داد: وجود راه دسترسی استاندارد در حوزه بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و نیز راه‌های روستایی، لازمه توسعه بوده و یکی از ضروریات این استان به‌شمار می‌رود؛ بنابراین باید با چنین نگاهی برای تحقق این مطلوب تلاش کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در حال حاضر که بحث توسعه سواحل مکران مطرح است، باید مسیرهای دسترسی که در این جهت اولویت دارد را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

محامی با اشاره به پیگیری‌های استاندار در این زمینه، گفت: در صورت لزوم، امکان پیگیری مسائل از طریق دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز وجود دارد.

٨۵٠ کیلومتر بزرگراه دیگر برای رسیدن به استاندارد لازم است

عطاءالله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار، گفت: در حال حاضر باید 850 کیلومتر دیگر بزرگراه در استان احداث شود تا بتوانیم به حد استاندارد برسیم.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه راه‌های استان، افزود: هم‌اکنون 292 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این رقم در سطح کشور 18هزار و 500 کیلومتر بوده و میزان استان ما نسبت به کشور بی‌معناست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: هم‌اکنون فاصله‌ها را برداشته‌ایم و مستقیماً با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و معاونان وی ارتباط گرفته و پیگیر مسائل استان در حوزه راه و شهرسازی هستیم.

وی گفت: ارتباط با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باعث شد امسال اعتبار خوبی را برای بخش راه و شهرسازی استان به مجلس ببریم به طوری که بودجه بزرگراه‌های استان در سال گذشته 105میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و این رقم در سال جاری با همه تحریم‌ها و سختی‌ها، به 239 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این مبلغ از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شده است.

اکبری افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بهمن‌ماه سال گذشته به استان سفری داشت که در این سفر اعلام کردیم تا 30 اردیبهشت‌ماه 99 می‌توانیم سی کیلومتر بزرگراه را زیر بار ترافیکی ببریم که پس از طرح این موضوع رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز وعده داد در صورت تحقق این برنامه، 100 میلیارد تومان بودجه از محل بودجه 98 برای پیشرفت بزرگراه‌های استان شامل «بم_زاهدان_میرجاوه»، «زاهدان_زابل»، «زاهدان_نهبندان» و «زاهدان_خاش» را به راه و شهرسازی استان تخصیص دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: طی تلاش شبانه‌روزی، توانستیم 30 کیلومتر بزرگراه وعده داده شده را تا شب 29 اسفند زیر بار ترافیکی قرار دهیم که این میزان شامل 17 کیلومتر در مسیر زابل و 13 کیلومتر در مسیر بم است.

وی گفت: با بودجه 239 میلیارد تومانی که برای بزرگراه‌های استان طی امسال اختصاص پیدا کرده، تنها می‌توان در حدود 60 کیلومتر بزرگراه را احداث و زیر بار ترافیک برد که آن هم بستگی به تخصیص صد درصدی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در صورت تخصیص صد درصدی 100 میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، 100 کیلومتر بزرگراه را تا شب 29 اسفندماه امسال زیر بار ترافیکی خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha