میزبانی مسابقات بین‌المللی بدون همفکری با قرآنیان مشهد
کد خبر: 3877077
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

میزبانی مسابقات بین‌المللی بدون همفکری با قرآنیان مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن در جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی هنوز هیچ جلسه‌ای از سوی ستاد برگزاری یا بنیاد مسابقات قرآن با قاریان و پیشکسوتان مشهد برگزار نشده است.

میزبانی مسابقات بین‌المللی بدون همفکری با قرآنیان مشهد / ابقای مدیرعامل اتحادیه قرآنی تا چند ماه دیگربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جلسه هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی، شامگاه گذشته 17 بهمن‌ماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان و با حضور ۱۰ نفر از اعضا برگزار شد و چهار دستور در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی در ابتدا به دستور کار برگزاری محافل قرآنی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: ستاد برگزاری مسابقات در نظر دارد تا با راه‌اندازی سه کاروان قرآنی متشکل از قاریان ایرانی در سطح سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی 10 روز پیش از آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کار تبلیغات فراگیر خود را آغاز کند.

وی افزود: با یک پیشنهاد می‌توان محافل قرآنی با حضور قاریان متسابق خارجی در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران محافلی را در حاشیه شهر مشهد برگزار کرد.

مخالفت با محافل قرآنی در حاشیه مسابقات بین‌المللی

در ادامه این جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مردم خراسان رضوی با دستور کار اولیه برگزاری محافل قرآنی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن مخالفت کردند و دلیل مخالفت خود را تحت‌الشعاع قرار دادن اصل مسابقات و پراکنده شدن مخاطبان این رویداد قرآنی در ایام برگزاری عنوان کردند و مقرر شد تا رایزنی‌ها برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت و تشویق موسسات و فعالان قرآنی برای بهره‌مندی از مسابقات قرآن مدنظر اتحادیه قرار گیرد.

محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن و عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی نیز در رابطه با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی مشهد ضمن ایراد انتقاداتی به تصمیم‌گیری در رابطه نحوه برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی هنوز هیچ جلسه‌ای از سوی ستاد برگزاری یا بنیاد مسابقات قرآن و یا شخص آقای قره شیخلو با قاریان و پیشکسوتان مشهد برگزار نشده است.

وی اضافه کرد: جلسات همفکری و مشورتی با قاریان و پیشکسوتان تهرانی طی چند مرحله برگزار شده اما در رابطه با این رویداد قرآنی و در شهر مشهد این اتفاق نیفتاده و کسی از قرآنیان و قاریان این شهر نظری نخواسته است.

ادامه کار مدیرعامل اتحادیه با نظر هیئت مدیره

بنا براین گزارش، با توجه به پایان یافتن موعد مسئولیت برای مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی، دومین دستور کار این جلسه تعیین تکلیف مسئولیت مدیرعاملی این اتحادیه بود، با مشورت و همفکری اعضا و با توجه به پایان یافتن کار این دوره از از فعالیت اتحادیه قرآنی مدغم در چند ماه آینده و برگزاری مجمع عمومی مقرر شد تا مدیرعامل فعلی این اتحادیه طی چند ماه آینده نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

در دستور کار سومین جلسه مقرر شد تا ادامه همکاری‌ها به آستان قدس رضوی جهت اسکان و پذیرایی قرآنیان سراسر کشور در مشهد استمرار یابد و همچون یک سال گذشته این اتحادیه رابطی بین قرآنیان کشور و مسئولین زائرسراهای آستان قدس رضوی باشد.

حضور یک فرد علی‌البدل در هیئت مدیره اتحادیه

چهارمین دستور کار این جلسه تعیین تکلیف یکی از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه بود که به علت غیبت‌های مکرر از عضویت در این مجمع قرآنی حذف شده بود، با مشورت و همفکری اعضای هیئت مدیره و بر طبق ماده‌ای از اساسنامه اتحادیه مدغم، تصمیم براین شد تا یکی از اعضای علی‌البدل این اتحادیه که در انتخابات آغازین این دوره از اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی آراء موردنظر را کسب کرده بود، به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره جایگزین فرد حذف شده باشد.

همچنین به پیشنهاد چند تن از اعضای هیئت مدیره مقرر شد تا در جلسات بعدی این اتحادیه قرآنی بحث بررسی و ارزیابی روند ثبت‌نام و برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم مورد نظر باشد و اسناد و مدارک از تخلفات احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha