بحرانی به نام «جلسات مدیران»
کد خبر: 3866245
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

بحرانی به نام «جلسات مدیران»

گروه اجتماعی- فعال رسانه‌ای سیستان‌‌وبلوچستان در یادداشتی نوشته است: هدف از جلسات، دانستن مسأله، راه حل و یا هماهنگ شدن توان دستگاه‌هاست؛ هرگاه جلسه‌ای برگزار شد و بعد از جلسه، اعضا گفتند «حالا چی شد»، بدانیم آن جلسه یک بحران بوده و مدیران شرکت کننده، افراد بحران زده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در یادداشتی که احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای استان در اختیار ایکنا قرار داده، آمده است: این روزها مدیران چند دقیقه اول صبح در اداره هستند و بعد به جلسات می‌روند؛ جلسه پشت جلسه. برگشت آن‌ها به اداره مساوی است با پایان ساعت اداری. معلوم نیست با این شرایط مدیران کی و چگونه فرصت کار کردن می‌یابند.

از طرفی بخاطر همین وسط گود نبودن و اشراف نداشتن، در جلسات هم چندان مؤثر نیستند. جلساتی که نه راهکاری، نه ایده‌ای و نه حتی مصوبه‌ای دقیق درپی داشته باشد، کم نیست. داستان این جلسات حکایت همان درختان بی ثمر است.

برای حل بحران جلسات باید کاری کرد. استانداری نباید اجازه دهد که بیش از یک سوم زمان یک مدیر در جلسات بگذرد. از طرفی در مدیریت جلسات هم باید بسیار دقت شود؛ دبیر جلسه زمان را بشدت مدیریت کند. بجای ادبیات تعریف و تمجید و مقدمه چینی به سراغ اصل مطلب بروند.

مدیران در جلسات از گزارش عملکردهای بی مورد و خودشیرینی و خودشیفتگی خوداری کنند. هدف از جلسه دانستن مسأله، راه حل و ایده‌های نو و یا هماهنگ شدن توان دستگاه‌هاست. هرگاه جلسه‌ای برگزار شد و بعد از جلسه، اعضا گفتند «حالا چی شد»، بدانیم آن جلسه یک بحران بوده و مدیران شرکت کننده، افراد بحران زده‌اند.

زمان یک مدیر از خود او نیست، از نیروها و ارباب رجوع بخش اوست؛‌ فرمانده‌ای که در جبهه رزم نیست و مدام در جلسات پشت جبهه به سرمی‌برد چگونه توقع پیروزی دارد. برای موفقیت، نقشه عملیات یک رکن است؛ آنچه پیروزی را تضمین می‌کند شناخت دقیق میدان، نیروها و حضور به موقع است.

واقعا صدماتی که برخی جلسات به سیستم مدیریتی ما می‌زنند، تحریم‌های دشمن نمی‌زند. بعضی وقت‌ها گمان می‌شود نکند دستی در کار است تا توان مدیریتی مجموعه‌ها با کثرت جلسات، ناکارآمد شود.

انتهای پیام
captcha