گسیل امکانات ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 3842977
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

گسیل امکانات ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه اربعین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد اربعین در مجموعه ارتش همچون سال‌های گذشته فعالیت خود را برای خدمات‌رسانی به زائران در مرزهای منتهی به خاک عراق آغاز کرده است.

گسیل امکانات ارتش برای خدمات رسانی به زائران اربعین
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهران، مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته، 26 شهریور‌ماه در حاشیه دیدار با فرماندار مهران افزود: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی به زائران را در این نقطه بر عهده دارد و در مرزهای مهران و چذابه نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی حضور خواهند داشت.
 
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دایر کردن موکب های متعدد نسبت به پذیرایی از زائران اقدام و در کنار آن خدمات بهداشتی و درمانی نیز با راه‌اندازی اورژانس هوایی و همچنین برپایی بیمارستان‌های صحرایی در دستور کار است.
 
فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارتش آمادگی خود را برای همکاری با تمام دستگاه‌های حاضر در پیاده‌روی اربعین اعلام می‌کند و مانند هر سال ستاد اربعین در این زمینه نیز ساماندهی لازم را انجام می‌دهد.
 
هادیان یادآور شد: ارتش بنا به برنامه ابلاغی ۱۵ روز قبل از اربعین در مرز مهران مستقر شده و تا چهار روز بعد از مراسم در کنار حفاظت و صیانت از تمام اراضی که بر عهده دارد امکانات گسیل شده در مرز مستقر خواهد بود.
 
وی تأکید کرد: موکب ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مهران برای خدمات‌رسانی به زائران راه‌اندازی و به زائران غذای گرم، آب معدنی، خدمات پزشکی و بهداشتی و سایر خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کند.
 
معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در پایگاه مهران به زائران امام حسین‌(ع) خدماتی از معاینه تا عمل جراحی ارائه خواهد کرد.
 
هادیان گفت: ناوگان هوایی به‌ویژه ترابری نیز در کنار این خدمات نیز در خدمت مردم است و اورژانس و آمبولانس‌ها در نزدیکترین فرودگاه به مرز مستقر خواهند شد. پایگاه شکاری ترابری شهید لشکری و شهید دوران آمادگی لازم دارند به‌صورت ۲۴ ساعته با در اختیار داشتن هواپیماهای سبک تا فوق سنگین عملیات ترابری و انتقال تجهیزات مورد نیاز را به مرزهای تعیین شده انجام دهند و در کنار سایر نیروهای مسلح در صورت نیاز کار پوشش هوایی منطقه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha