پليس با تمام توان در پیاده‌روی اربعین نقش‌آفرینی خواهد کرد
کد خبر: 3842658
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
علی‌محمدی:

پليس با تمام توان در پیاده‌روی اربعین نقش‌آفرینی خواهد کرد

گروه اجتماعی - رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام با اشاره به نزديک شدن ايام اربعين حسيني(ع) و نقش نیروی انتظامی در تامین نظم و آرامش این مراسم، گفت: پليس با تمام توان دراين ايام همراه زائران خواهد بود.

پليس با تمام توان در پیاده‌روی اربعین نقش‌آفرینی خواهد کرد
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس، مهرداد علي‌محمدي، رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام امروز 25 شهریور ماه با اشاره به پياده روي بزرگ اربعين حسين(ع)، مشاركت و هم گرايي مردم و جوانان، اين مراسم را يک نوع وفاق اجتماعي دانست و  اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا سابقه‌ای با این اهمیت و عظمت وجود ندارد.
وی افزود: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس دراين ایّام درکنار وظایف همیشگی خود به انجام آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم، مدیریت کاروان ها و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.
رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: اربعين، به عنوان بهترين و كامل ترين عامل همبستگي ديني واجتماعي محسوب مي شود و اين از ويژگي هاي منحصر به فرد نهضت عاشورايي امام حسين(ع) است كه مردم به خصوص جوانان بايد نهايت بهره را از آن ببرند.
علی‌محمدی ادامه داد: به منظور پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي و فرهنگي، پلیس پیشگیری می کوشد ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشكل هاي مردم نهاد و استفاده از ظرفیت سرمایه اجتماعی، از مردم در تامین امنیت خودشان کمک بگیرد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس پیشگیری استان همه ساله با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، برای مقابله با هرگونه اخلال در نظم عمومی توسط عناصر بیگانه و وابستگان آنها در این ایام خاص، تمهیداتی را برای آسان‌سازی عبور و مرور و ایجاد محیطی ایمن برای زائران اربعين حسيني(ع) با تکیه بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی و همکاری خود زائران در نظر می گیرد.
وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های زیرمجموعه پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند افزود: فرماندهان با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود از آمادگی نیروها اطمینان پیدا می‌کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت پياده روي بزرگ اربعين حسيني(ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این گردهمايي عظيم موجب افزایش معنویت واتحاد در جامعه اسلامي شود.
انتهای پیام
captcha