تکریم ارباب‌رجوع مهم‌ترین معروف در ادارات است
کد خبر: 3841112
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
شاکرمی:

تکریم ارباب‌رجوع مهم‌ترین معروف در ادارات است

گروه فرهنگی – فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع مهم‌ترین معروف در ادارات است، گفت: راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر کاملاً منطبق بر قانون و یک تشکیلات قانونی دارد.

تکریم ارباب‌رجوع مهم‌ترین معروف در ادارات است
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام امروز 17 شهریور ماه در همایش توجیهی مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌هایی اجرایی استان ایلام با بیان اینکه در هفته امربه‌معروف و نهی از منکر بالغ‌ بر 300 برنامه ویژه در سطح استان ایلام برگزار شده است، اظهار کرد: در هر شهرستان با توجه به آسیب‌های اجتماعی و منکرات نیز همایش‌هایی برگزار و شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است.
شاکرمی با بیان اینکه راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر کاملاً منطبق بر قانون و یک تشکیلات قانونی دارد، افزود: این تشکیلات دارای چارچوب است و هیچ مدیری اجازه ندارد سلیقه‌ای عمل کرده و این شورا را تعطیل کند، این شورها قانونی است و یک امر سلیقه‌ای نیست.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: اولین وظایف این شوراها در چارچوب دستورالعمل امربه‌معروف و نهی از منکر، تبیین و ترویج فرهنگ امر به ‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در دستگاه‌های اجرایی است و از رویکرد برخوردی باید خودداری کرد و با برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی از جمله زیارت عاشورا و برنامه‌های فرهنگی باید افراد را اقناع کرد.
وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب‌رجوع، مهم‌ترین اصل و وظیفه شوراهای امربه‌معروف و نهی منکر است، گفت: همه این برنامه‌ها، یک مسیر دارد و آن‌هم اقناع کردن افراد است و کسی که می‌خواهد اقناع کند، خود باید عامل امر به‌ معروف و نهی از منکر باشد.
شاکرمی با تأکید بر اینکه شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر در یک مجموعه اداری به‌عنوان یک عامل نجات‌بخش مطرح باشد، افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات، یک مکان فرهنگی، اجتماعی و مآمن برای کارکنان است.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه برخی از شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات ما تعطیل هستند، ابراز کرد: تقویت روحیه مطالبه‌گری در ادارات، یکی از وظایف اساسی شوراهای امر به ‌معروف و نهی از منکر در ادارات است، مردم مطالبه‌گر هستند و نمی‌شود که مردم در ادارات سرگردان شوند و باید در این زمینه به مردم کمک کرد.
شاکرمی با اشاره به اینکه افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سطح ادارات باید تقویت شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی در سطح ادارات برای تبیین و ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کرد، والاترین امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات، تکریم ارباب‌رجوع است، حق با ارباب‌رجوع است.
وی بر تخصصی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح ادارات تأکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف ازجمله محیط‌زیست و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را تخصصی کرد و هرکدام از ادارات در حوزه خود به آن پرداخته شود و تخصصی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات بسیار مهم است.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در پایان با تأکید بر شناسایی معروفات و منکرات در سطح ادارات و نهادهای مختلف، عنوان کرد: باید در جهت شکوفایی معروفات و از بین بردن منکرات در سطح ادارات و جامعه تلاش کرد.
انتهای پیام
captcha