لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی اربعین در ایلام
کد خبر: 3836647
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی اربعین در ایلام

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین فرصت طلایی برای انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی است، گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی اربعین ضروری است.

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی اربعین
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 30 مردادماه در همایش مشترک فرمانداران و ائمه‌جمعه استان ایلام اظهار کرد: در بحث اربعین با توجه به کمبود امکانات و نبود زیرساخت های مختلف از جمله راه ارتباطی مناسب، انجام کارهای فرهنگی در حاشیه قرار گرفته و اولویت نیست بنابراین تشکیل قرارگاه فرهنگی ضروری است.
 
وی اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی که این استان میزبان میلیون‌ها زائر ابا عبدالله الحسین(ع) است فضای بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های دینی ایجاد می‌شود.

کریمی تبار یادآور شد: اربعین سال گذشته در تمامی موکب‌های سطح استان روحانی مستقر و فعالیت‌های مذهبی و دینی مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری نماز جماعت، بیان احادیث و فضاسازی معنوی در کنار موکب‌ها انجام شد.
 
امام‌جمعه ایلام گفت: فضای همدلی و تعامل بسیار خوبی بین ائمه جمعه و مجموعه مدیریت اجرایی استان وجود دارد و مسائل و مطالبات مردم پیش از طرح در خطبه‌های نماز جمعه به مسئولان منتقل می‌شود.

کریمی‌تبار افزود: راه اندازی میز خدمت در محل نماز جمعه مرکز استان و شهرستان ها اقدام بسیار خوبی است و باعث می‌شود بسیاری از مطالبات به طور مستقیم به مسئولان انتقال داده می‌شود.

وی تأکید کرد: فضای آرام و به دور از تنشی بر این استان حاکم است و هیچگونه دو قطبی و چالشی در استان وجود ندارد.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه ایلام یک استان محروم بوده و عقب‌ماندگی هشت سال جنگ تحمیلی بر آن حاکم است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای روحانیت در این استان ضعیف است و پرداخت وجوهات شرعی به عنوان سرمایه روحانیت به نگاه جدی نیاز دارد.

کریمی تبار افزود: وجود طلبه‌های جوان در این استان ضمن اینکه فرصتی عالی است تهدید نیز محسوب می‌شود زیرا نبود زیرساخت‌های لازم تنگناهایی برای طلاب جوان ایجاد می‌کند که باید برای رفع آنها چاره‌اندیشی شود.
 
وی تورم و گرانی را یکی از مشکلات مردم این استان ذکر و اظهار کرد: بیکاری و هزینه بالای زندگی در این استان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که باید چاره‌اندیشی شود.

امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: تلاش های بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات بیکاری و تورم ایجاد شده است اما کافی نیست و این تلاش‌ها باید به صورت مضاعف تا بهبود وضعیت مردم ادامه یابد.
انتهای پیام
captcha