تسهیلات پرداختی بخش صنعت ۴۰ درصد افزایش یافته است
کد خبر: 3835188
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مقیمی:

تسهیلات پرداختی بخش صنعت ۴۰ درصد افزایش یافته است

گروه اجتماعی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اهتمام دولت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط تحریم است و در این راستا تسهیلات پرداختی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

تسهیلات پرداختی بخش صنعت ۴۰ درصد افزایش یافته است
به گزارش ایکنا از ایلام، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه 24 مرداد ماه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: اگر بخواهیم سطح تولید ۲ سال قبل حفظ کنیم نیازمند ۲ الی سه برابر شدن ورود نقدینگی به این بخش هستیم.
وی به رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش صنعت اشاره کرد و افزود: برای تامین مواد اولیه به سه برابر نیاز ۲ سال قبل اعتبار نیاز است.
معاون وزیر صمت ادامه داد: بحث ال سی داخلی با تنزیل نرخ سود می تواند کمک حال بخش تولید باشد که در شرایط کنونی کشور ایجاد تورم نکند.
مقیمی یادآور شد: تامین مواد اولیه بخش صنعت باید با در نظر گرفتن شرایط موجود کشور باشد و اگر امکان استفاده از توان داخلی است به آن بسنده کنیم.
وی اضافه کرد: واردات در حوزه مواد اولیه، قطعات و خدمات قابل توجه است اما باید پتانسیل های داخلی تجمیع شود و پروژه های ساخت داخل در اولویت قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ۴۰ درصد لاستیک کشور وارداتی است اما طرح های خوبی در دست اقدام است که می تواند این نیاز را کاهش دهد.
مقیمی ادامه داد: طرحی که با ظرفیت پنج هزار تن در حال بهره برداری است طرح استیل برد است که بخش اعظمی از واردات لاستیک را کاهش می دهد.
وی گفت: نیازمندی های حوزه صنعت در کل کشور شناسایی شده و می توان با شناخت ظرفیت ها در راستای اتصال نیازمندی ها به پتانسیل ها به توسعه و خودکفایی کشور کمک کنیم.
معاون وزیر صمت افزود: در بحث حمایت از پروژه هایی که می تواند ما را از وابستگی به خارج مستقل کند باید آنها در اولویت اجرا قرار گیرند زیرا در بحث اقتصاد مقاومتی این قبیل طرح ها هم مورد حمایت دولت هستند.
مقیمی ادامه داد: تمام حمایت دولت را روی این پروژه ها که موجب خودکفایی کشور می شود باید متمرکز کنیم تا شعار سال مقام معظم رهبری تحقق یابد.
وی تاکید کرد: واحدهایی که در شرایط خوب هستند باید در ستاد تسهیل بررسی شوند تا اگر قرار است با مشکل مواجه شوند، پیشگیری لازم در خصوص آنها صورت گیرد.
مقیمی یادآور شد: هیچ محدودیتی در اصلاح دستورالعمل ها و بخشنامه ها نداریم زیرا نمی توانیم در شرایط کنونی با دستورالعمل های قبلی که بدون شرایط تحریم اتخاذ شده اند، اقدام کنیم.
وی ادامه داد: سال ۱۳۹۸ ظرفیت قانونی تهاتر نداریم که در تلاش هستیم برای رفع این مشکل اقدام عملی انجام دهیم تا مشکل برخی واحدهای صنعتی و تولیدی برطرف شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق را باید دست کم نگیریم و در بحث توسعه صادرات در این زمینه تلاش شود.
مقیمی اظهار داشت: در شرایط حساس کشور امروز بیش از هر چیز به وحدت نیاز داریم و این رمز موفقیت ما در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی است.
وی به بحث ایجاد شهرک های تخصصی اشاره کرد و افزود: زیرساخت های صنعتی در استان ایلام با چالش مواجه است و ایجاد شهرک صنفی در استان و زیرساخت های آن با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، قابل تقدیر است.
معاون وزیر صمت ادامه داد: ثبت تسهیلات سیل در سامانه سجاد فعلا قابل اعمال است و تا چند روز آینده واحدهای صنعتی می توانند درخواست خود را ثبت کنند.
مقیمی به بحث مشکل لاستیک اشاره کرد و افزود: دو طرح در کشور بزودی افتتاح می شود که بخش اعظمی از مشکلات کشور در این حوزه برطرف می شود.
وی ادامه داد: امروز بنای ما شناسایی حوزه های دارای ظرفیت است که با سرمایه گذاری در آنها می توانیم نیاز داخلی کشور را مرتفع کنیم.
معاون وزیر صمت افزود: در بحث کاغذ بسته بندی و تی شو تکنولوژی آن در کشور وجود دارد که اکنون علاوه بر تولید و تامین داخلی صادرات نیز داریم، در تولید برخی کاغذ ها با مشکل تامین چوب و کاغذ باطله مواجه ایم که برای تولید برخی کاغذهای خاص نیاز است.
وی تاکید کرد: در بحث پروانه بهره برداری و جواز تاسیس به رغم محدودیت های ایجادی به ترتیب ۱۵ و ۲۴ درصد رشد داشته ایم، در شرایط تحریم نباید تمرکز را روی محدودیت قرار دهیم بلکه باید به ظرفیت ها توجه ویژه کنیم.
مقیمی از بانک های عامل خواست در بحث تولید منعطف تر به این حوزه توجه کنند زیرا زمان پرداخت تسهیلات برای برخی واحدها حیاتی و ضروری است.
انتهای پیام
captcha