معارضان محلی مانع جدی سرمایه گذاری در ایلام هستند
کد خبر: 3835187
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
سلیمانی دشتکی:

معارضان محلی مانع جدی سرمایه گذاری در ایلام هستند

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: یکی از موانع بزرگ و جدی سرمایه گذاری در استان ایلام بهانه تراشی‌های افراد معدودی تحت عنوان معارضان محلی و ملکی است.

معارضان محلی مانع جدی سرمایه گذاری در ایلام هستند
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، امروز 24 مرداد ماه در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: همراه کردن مردم با سرمایه گذاری کلان صنعتی نیازمند اقدام های فرهنگی و جلب همکاری سازمان های مردم نهاد برای-ایجاد حمایت عمومی از سرمایه گذاری ها و رفع معارضه های محلی و ملکی است.
وی با انتقاد از معارضین محلی که در راه سرمایه گذاران مانع ایجاد می کنند، تاکید کرد: برای تحقق توسعه و ایجاد اشتغال در استان، مردم نیز باید در ایجاد تسهیل در امر سرمایه گذاری همراهی نمایند و اگر جایی معارضین توجیه خاصی برای جلوگیری از کار سرمایه گذار ندارند بایست فرمانداران به موضوع ورود کنند.
استاندار ایلام گفت: استان ایلام ظرفیت های وسیعی برای سرمایه گذاری شرکت های بزرگ دارد.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه استان از جمله وجود منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان، مرز مشترک با کشور عراق، رفع بروکراسی بر سر راه سرمایه گذاران و ... زمینه حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در استان فرآهم شده است.
وی همچنین به سفر اخیر مقامات ارشد اقتصادی کشور به ایلام اشاره کرد و گفت: در آن سفر مصوبات مهمی رخ داد که در پیگیری ها صورت گرفته در مرکز منجر به تفاهم نامه‌های بسیار خوبی شد که دستگاه های ذیربط  باید با جدیت پیگیر اجرای انها باشند.
استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن انتقاد از برخی شرکت‌های بزرگ استان که گردش مالی و واریز مالیات آنها خارج از استان انجام می پذیرد، خواستار رفع این مشکل شد وافزود: چرا گردش مالی و واریز مالیات این شرکت هایی که از ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنند، بایست خارج از استان باشد!
وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بار دیگر تاکید کرد: قانون را به نفع مردم تفسیر کنند و با مشارکت بیشتر مردم در کارها هم افزایی ایجاد نمایند.
استاندار ایلام در ادامه خواستار پای کار آمدن شرکت‌های بزرگ ایدرو و ایمیدرو بر طبق تفاهم نامه‌های صورت گرفته شد.
وی ادامه داد: تعهد شرکت ایدرو برای ایجاد کارخانه روغن کلزا در آبدانان و صنایع پائین دستی پتروشیمی ایلام و شرکت ممبران در ایوان و تعهد شرکت ایمیدرو برای اکتشاف ۷۵۰ کیلومتر مربع منابع معدنی و اجرای پروژه تولید کاغذ از سنگ، ایجاد کنسرسیومی متشکل از ۴ بانک عامل با اعتباری بالغ بر ۲ و ۸ دهم میلیارد یورو برای شروع پروژه مهم پتروشیمی مهران از آن جمله است.
در این نشست مقرر شد که معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت استان پیگیری اجرای تفاهم نامه‌های انجام شده با شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو شوند.
انتهای پیام
captcha