وزارت خارجه به دنبال حذف دائمی روادید بین ایران و عراق است
کد خبر: 3835185
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کریمی:

وزارت خارجه به دنبال حذف دائمی روادید بین ایران و عراق است

گروه اجتماعی - رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: هرچند توافق حذف روادید عراق منحصر به ایام اربعین بوده و اما وزارت خارجه در تلاش برای حذف روادید تردد بین دو کشور همسایه است.

وزارت خارجه به دنبال حذف دائمی روادید بین ایران و عراق است
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام؛ مجتبی کریمی، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه امروز 24 مرداد ماه در پایانه مرزی مهران افزود: بر اساس توافق بین ایران و عراق مقرر شده روادید تنها برای ایام اربعین حسینی حذف شود.
وی اظهار کرد: این فرصت خوبی برای مردم است تا با مدیریت زمان و نظم بیشتر بتوانیم قدرت چانه زنی برای لغو روادید دائمی با طرف عراقی بالا ببریم.
رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه با بیان اینکه توصیه ما به زائران ثبت نام در سامانه سماح است، گفت: زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و تنها تفاوت این است که امسال هزینه ای بابت ویزا دریافت نمی‌شود.
کریمی تصریح کرد: ثبت نام در سامانه سماح ضمن مدیریت سفر زائران این امکان را به دستگاه های خدمات رسان و بیمه ای می دهد تا بتوانند خدمات بهتری را به زائران ارائه دهند.
وی ایجاد کنسولگری عراق در ایلام را از خواسته های مردم برشمرد و یادآور شد: ایجاد کنسولگری در ایلام نیازمند موافقت و درخواست دولت عراق دارد اما تلاش می کنیم تا با مدیریت مناسب تردد  زائران در اربعین امسال ،قدرت چانه زنی برای لغو دائمی روادید را از طرف عراقی بالا ببریم.
انتهای پیام
captcha