جهاددانشگاهی مصمم به کمک برای رفع نیازهای استان ایلام است
کد خبر: 3834434
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
حسینی:

جهاددانشگاهی مصمم به کمک برای رفع نیازهای استان ایلام است

گروه اجتماعی - رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: رسالت جهاددانشگاهی پاسخ به نیازهای علمی و فناورانه بوده و مصمم است به رفع مشکل بیکاری و برآورده کردن نیازهای استان ایلام در زمینه‌های مختلف کمک کند.

جهاددانشگاهی در کمک به رفع نیازهای استان ایلام در زمینه‌های مختلف مصمم است
به گزارش ایکنا از ایلام، غلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام عصر روز گذشته بیستم مرداد ماه در دیدار جهادگران با استاندار ایلام، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان «مولود مبارک انقلاب» توانسته است با نیروهای جوان، باانگیزه و متخصص با ایجاد ساختاری خلاق، پویا و نوآور در کنار دانشگاه‌ها و صنعت در بالندگی میهن اسلامی موثر باشد.
وی گفت: در حوزه پژوهش رسالت جهاددانشگاهی پاسخ دادن به نیازهای علمی و فناوری کشور است و با الگوسازی و ظرفیت‌سازی در صنایع دفاعی، نفت و گاز و علوم انسانی گام‌های بلندی را برداشته است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در استان ایلام فعالیت پژوهشی را برروی پتانسیل عظیم گیاهان دارویی قرار داده‌ایم، تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار سختکوش موفق شدیم که در زمینی به مساحت 35 هکتار در ابوغویر مرکز تحقیقات و فناوری گیاهان گرمسیری را ایجاد کنیم که علاوه بر رونق تولید در این زمینه، موجب اشتغال برای مردم منطقه خواهد شد و در پاییز امسال زیر کشت خواهد رفت.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در استان و استقرار واحدهای فناور در این مجموعه، گفت: به تازگی مرکز شکوفایی و  نوآوری گیاهان دارویی به تازگی افتتاح شده و و هدف آن ترویج آموزش ، ترویج و تجاری سازی در زمینه گیاهان دارویی است و در واقع دنبال زنجیره‌ای برای  ایجاد ارزش افزوده در زمینه گیاهان دارویی و تجاری‌سازی محصولات هستیم .
حسینی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های بسیار مهم جهاددانشگاهی در عرصه بین‌المللی، در زمینه پزشکی در پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا است که عموما مورد توجه رهبری قرار گرفته و بزرگترین و  تنها بانک خون بند ناف خاورمیانه متعلق به جهاددانشگاهی است  و در استان ایلام نیز 800 مورد خون بند ناف ذخیره شده است.
وی گفت: در نظر داریم با بهره‌گیری از زنجیره دانشی که در رویان و دیگر پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی وجود دارد و با حمایت‌های استاندار، مرکز ناباروری را در استان ایلام راه‌اندازی کنیم.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی، ایجاد آزمایشگاه سم‌شناسی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر فعالیت‌ها دراین زمینه عنوان کرد و گفت: با این آزمایشگاه زمان جواب‌دهی به 2 ساعت تقلیل یافته است.
حسینی تصریح کرد: در زمینه اشتغال هم چند طرح از جمله  الگوی نوین مشاغل خانگی مشاغل خانگی در استان در حال اجرا است و طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ، اجرای طرح توسعه توانمندسازی کارآفرینی با سازمان فاوا واجرای برنامه شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان و توانمندسازی جوامع محلی ملکشاهی از جمله این برنامه‌ها است.
وی گفت: در تلاشیم در مرکز نوآوری و شکوفایی با  برگزاری استارتاپ‌های کارآفرینی با حضور فارغ التحصیلان کشاورزی و سرمایه‌گذاران زنجیره ای را تشکیل دهیم تا بتواننیم به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه برویم.
وی ادامه داد: حوزه فرهنگی محیطی مناسب را برای حضور دانشجو و بروز استعدادهای آنان فراهم آورده است و محیطی بی‌بدیل برای حضور دانشجویان به حساب می‌آید که اردوهای ایران مرز پرگهر به منظور آشنایی دانشجویان با مراکز مهم صنعتی کشور و سابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از این ظرفیت‌ها است.
حسینی تصریح کرد: اولین مرکز رشد قرآنی واولین خبرگزاری تخصصی قرآن با عنوان ایکنا متعلق به جهاددانشگاهی است و خبرگزاری ایسنا، مرکز افکارسنجی 2500 طرح انجام شده و 4 سال گذشته نظرسنجی‌های قابل اطمینانی از زائران اربعین لانجام شده که بسیار راهگشا است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای گسترده‌ترین شبکه آموزشی و پژوهشی در کشور است، تصریح کرد: آموزش‌های جهاددانشگاهی در دو روش مقطع دار و تخصصی به  علاقمندان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به نرخ بیکاری فارغ‌التخصیلان، گفت:  در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی به تربیت دانشجو در رشته‌های جدید مانند انیمسیشن، برنامه‌نویسی کامپیوتر و تجهیزات پزشکی و طراحی دوخت توجه شده است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی از تدوین 700 دوره  آموزشی خبر داد و گفت: در سال گذشته 19 هزار نفر از کارکنان دولت و علاقمندان دیگر در این نهاد آموزش دیده‌اند.
انتهای پیام
captcha