آغاز فعالیت مهد قرآن در مساجد ابهر
کد خبر: 3832582
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

آغاز فعالیت مهد قرآن در مساجد ابهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه مهد قرآنی استان زنجان گفت: دوره‌های آموزشی علوم قرآنی در مساجد ابهر آغاز شده و دوره‌های تخصصی مربیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز فعالیت مهد قرآن در مساجد ابهرپرویز حاجی‌حسنی، مدیر موسسه مهد قرآنی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مهد قرآن استان زنجان فعالیت جدی خود را در شهرستان ابهر در مسجد باب‌الحوائج، امامزاده سید اسماعیل(ع) و مسجد امام حسین(ع) آغاز کرده است.
وی ادامه داد: در این اماکن مقدس، علوم قرآنی از پیش‌دبستانی تا بزرگسالی آموزش داده می‌شود و در حال حاضر آموزش حفظ، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی آغاز شده و برگزاری دوره مربیگری تجوید، صوت و لحن و آموزش پیش‌دبستانی در دستور کار قرار دارد.
مدیر مؤسسه مهد قرآنی استان زنجان به برپایی دوره‌های پیش‌دبستانی اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزه‌های دینی و قرآنی با استفاده از کتاب‌هایی که آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده است، ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: این نونهالان پس از پایاین دوره پیش‌دبستانی رها نمی‌شوند و حتی در مدرسه نیز به سراغ آن‌ها می‌رویم و در بین سایر دانش‌آموزان از آن‌ها سئوالات قرآنی می‌پرسیم و از این طریق سایر همسالان آن‌ها نیز به قرآن تشویق می‌شوند.
حاجی‌حسنی با اشاره به اینکه اساتید دوره‌های آموزشی، شخصیت‌های کشوری و بین‌المللی هستند، بیان کرد: گواهینامه‌های این دوره‌ها نیز دارای اعتبار کشوری است.
وی بیان کرد: مسابقات قرآن از 21 تا 24 مردادماه در گلپایگان برگزار می‌شود که امسال 10 نفر از استان زنجان در رشته حفظ در این مسابقات شرکت کردند.
انتهای پیام
captcha