ایجاد خیریه‌های مهارت‌آموزی در ۸ شهر سمنان
کد خبر: 3829650
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

ایجاد خیریه‌های مهارت‌آموزی در ۸ شهر سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از تلاش برای فرهنگسازی در خصوص ایجاد تشکل‌های مردمی مهارت‌محور خبر داد و گفت: خیریه‌های مهارت‌آموزی در ۸ شهرستان استان ایجاد می‌شوند.

ایجاد خیریه‌های مهارت‌آموزی در 8 شهرسمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان عصر روز گذشته، 1 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در این بخش شناسنامه‌دار کردن کودکان کار در سه سطح بهداشت و سلامت جسمی، استعدادیابی و پایش تحصیلی بوده که با هدف مداخله صورت گرفته، یادآور شد: 80 درصد متکدیان و کودکان کار استان از اتباع بیگانه هستند و عمده این کودکان کار افغان هستند.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره‌کل برشمرد و افزود: مطالعات میدانی دفتر امور اجتماعی نشان می‌دهد که عمده این آسیب‌ها در محلات و مناطق کمتر برخوردار و محروم که عمدتاً با فقر مالی، آموزشی و فرهنگی مواجه‌اند، تولید و سپس تکثیر و توزیع می‌شوند.

بینایی از آموزش و مهارت‌آموزی به‌عنوان مهم‌ترین راه‌حل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و اولویت‌های کاری ما در چند سال اخیر کمک به ایجاد سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و افزایش مشارکت‌های اجتماعی بوده که در همین راستا اولین مرکز خیریه فعال در حوزه مهارت‌آموزی در استان نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان افزایش نشاط اجتماعی را یکی از وظایف ذاتی دفتر امور اجتماعی استانداری دانست و گفت: رضایت نسبی درونی از زندگی و نشاط اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتاد که فرد احساس کند که به درد جامعه خورده است؛ لذا ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از استعدادهای افراد می‌تواند به نوعی به ارتقای نشاط اجتماعی کمک کند.

دبیر کارگروه حقوق شهروندی استان ارائه آموزش مهارت را از حقوق شهروندی آحاد افراد جامعه برشمرد و افزود: ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی و آموزش مشاغل از حقوق اصلی شهروندان است و اداره‌کل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان به‌عنوان دبیر کارگروه تخصصی این حوزه در راستای دسترسی افراد به این حق شهروندی تلاش می‌کند.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان از تلاش برای فرهنگسازی در خصوص ایجاد تشکل‌های مردمی مهارت‌محور خبر داد و گفت: خیریه‌های مهارت‌آموزی در 8 شهرستان استان ایجاد می‌شوند.

انتهای پیام

captcha