خط ولایت فقیه؛ صراط مستقیم نیروهای مسلح/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم
کد خبر: 3829126
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

خط ولایت فقیه؛ صراط مستقیم نیروهای مسلح/ هیچ تعرضی را بدون جواب نمی‌گذاریم

گروه اجتماعی ــ جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینكه صراط مستقیم را پیامبر عظیم‌الشأن(ص) ترسیم كرد، گفت: در این دوره كه از وجود امام معصوم محروم هستیم، صراط مستقیم نیروهای مسلح، خط ولایت فقیه است.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، 31 تیرماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ارشد ارتش در استان فارس گفت: باید خدا را همواره شاكر باشیم و یادآوری كنیم كه در كدام مسیر می‌خواهیم حركت كنیم.

وی با بیان اینكه در طول روز بارها از خداوند «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ؛ ما را به راه راست هدایت فرما» می‌خواهیم، گفت:‌ سئوال اینجاست كه صراط مستقیم چیست كه این مسئله را از نظر سربازی توضیح می‌دهیم.

نعمتی ادامه داد:‌ از نظر سربازی نظام، صراط مستقیم را خداوند برای مردم تعیین كرده است كه وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است و همچنین قرآنی كه پیامبر(ص) به بشریت هدیه داده است و ابزار صراط مستقیم است.

جانشین فرماندهی نزاجا اضافه كرد: در زمان ائمه صراط مستقیم امامان معصوم بودند و امروز كه از دیدن امام زمان خود محروم هستیم، صراط مستقیم حركت بر مسیر ولایت فقیه است.

وی با یادآوری اینكه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیری را تبیین و روشی را ترسیم كرده‌اند، گفت: معظم‌له گذشته را كامل بررسی كرده و نقاط برجسته و ضعف آن را شناسایی و آینده را ترسیم كردند كه این یك روش است.

تمام شهدا الگوهای نیروهای مسلح هستند
نعمتی با بیان اینكه شاخصه گذشته نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی 8 سال دفاع مقدس مقابل همه جهان‌خواران دنیاست كه الگوهای بسیار خوبی هم دارد، گفت: استان فارس دارای بیش از 15 هزار شهید است كه این‌ها الگوهای نیروهای مسلح هستند البته همچنان هم شهید برای امنیت وطن و دفاع از حریم تقدیم می‌كند.

چرا در دفاع مقدس پیروز شدیم
جانشین فرمانده نزاجا در ادامه با طرح این سئوال كه در دفاع مقدس چه اتفاقاتی افتاد و چه دستاوردی داشت و چرا پیروز شدیمف گفت: بیش از 90 درصد از رزمندگان دوران دفاع مقدس دارای سن زیر 30 سال بودند لذا اعتماد كردن به جوانان یك تجربه بسیار موفقی است كه تنها در دوران دفاع مقدس داریم كه تنها مخصوص سپاه هم نیست چنانچه یك هزار و 126 شهید فارغ‌التحصیل از دانشگاه افسری داریم.

وی، اعتماد كردن به جوانان و وحدت را عوامل پیروزی در دفاع مقدس برشمرد و گفت:‌ درباره وحدت بسیار حرف می‌زنیم ولی باید بدان عمل كنیم آن هم وحدت درون سازمانی و برون‌سازمانی. وحدت چیزی نیست كه تنها درباره آن حرف بزنیم و زمانی به نتیجه می‌رسیم كه تمام كارها وحدت‌آفرین باشد چنانچه تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس این‌گونه بودند و وحدت عامل پیروزی آن‌ها بود.

از عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس
نعمتی با بیان اینكه ایثارگری برگرفته از دین و مكتب از دیگر عوامل موفقیت دوران دفاع مقدس بود، گفت: در تمام وصیت‌نامه‌های شهدای آن دوران و همچنین وصیت‌نامه‌های پیشین شهدای زنده این نوع ایثارگری موج می‌زند.

وی، رمز دیگر موفقیت در دوران دفاع مقدس را نگاه به درون و داخل كشور دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس در نیروهای مسلح حتی امید نداشتیم كه سیم خاردار خارج از مرزها به ما دهند و هیچ فرماندهی حتی فكر كمك از خارج از كشور را نمی‌كرد و تمام نگاه‌ها به درون كشور بود و نتیجه آن هم پیروزی شد.

جانشین فرمانده نزاجا تأكید كرد:‌ اگر هر كدام از این عوامل را در صحنه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ‌سیاسی بگذاریم حتماً جواب می‌دهد و موفقیت در پی دارد و این مسئله‌ای است كه قبلاً امتحان شده است به شرطی كه درست از این عوامل استفاده كنیم.

نعمتی با بیان اینكه بعد از دوران دفاع مقدس نیز نیروهای مسلح همین وضعیت را داشتند، گفت: زمانی دنبال این بودیم كه بازدارندگی ایجاد كنیم اما اكنون دیگران دنبال این هستند كه بازدارندگی برای ما ایجاد كنند.

وی یادآور شد: قریب 16 سال پیش می‌گفتیم اگر روزی این دشمن قهار خواست به ما حمله كند چگونه دفاع كنیم اما اكنون یك رویكرد تهاجمی داریم؛ به كسی تعرض نمی‌كنیم و هیچ سابقه تعرض هم نداریم ولی در قبال تعرض، كسی را بدون جواب نخواهیم گذاشت.

جانشین فرماندهی نزاجا با تأكید بر اینكه دو عامل نگاه به درون و اطاعت محض ار فرمانده معظم كل قوا، در درون نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: شاخص‌هایی مثل ایثارگری بعد از دفاع مقدس ممكن است در برخی از جاها كمرنگ شده باشد اما از بین نرفته است و در مردم هم از بین نرفته است چنانچه همه این شاخص‌ها را در زمان سیل در نقاط مختلف كشورمان مشاهده كردیم و همه مردم پای كار آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینكه مركز علوم و فنون شیراز، مركز تربیت‌كننده همه فرماندهان مانوری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: بازدیدهایی كه از مراكز خود به صورت نبردی است و باید بگوییم كه وضعیت ما نسبت به گذشته اصلاً قابل قیاس نیست و بحمد الهی در نیروی زمینی شاهد ارتقای كیفی بسیار خوبی هستیم.

نعمتی ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله امیر جمشیدی در این عرصه گفت: وظیفه ما در نیروهای مسلح حفظ و ارتقای آمادگی رزمی است كه مقام معظم رهبری مشخصه‌های آن را بیان كرده است و یكی از آن‌ها آموزش است.

كار آموزش در نیروهای مسلح تعطیلی‌بردار نیست
وی با تأكید بر اینكه كار آموزش تعطیلی‌بردار نیست و پنج‌شنبه و جمعه نمی‌شناسد، گفت: دشمن جمهوری اسلامی، دشمن غداری است و هرچه دارد پای كار آورده است پس باید در نیروهای مسلح شبانه‌روزی تلاش كنیم تا ارتقا یابیم و مركز آموزش علوم و فنون شیراز نیز یكی از جاهایی است كه باید شبانه‌روزی جهادی تلاش كند.

جانشین فرماندهی نزاجا گفت: حركت جهادی در دوران دفاع مقدس جواب داد و اكنون هم باید جهادگونه تلاش كنیم تا به جواب مطلوب دست یابیم.

نعمتی با بیان اینكه نیروی زمینی تغییر ساختار داده تا بتواند منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشد، گفت: سال گذشته رزمایش اقتدار را در منطقه عمومی اصفهان با پازل‌هایی از انواع یگان‌ها انجام دادیم و امسال هم برنامه‌ریزی كردیم در زمان مناسب خود انجام خواهیم داد.

وی همچنین تأكید كرد: مركز علوم فنون باید عزمش را جزم كند و با یك حركت جهادی از قافله عقب نماند و لازم است كه از تجربیات پیشسكوستان استفاده كند.

نعمتی با بیان اینكه در نیروی زمینی اصلاً تودیع نداریم بلكه باید تكریم كنیم از فرماندهی كه سال‌ها زحمت كشیده و باید از تجربیات امیر جمشیدی استفاده كنیم، گفت: نیروی زمینی ساختار خود را بر اساس تهدیدات تعیین كرده و روزانه همه تهدیدات را رصد می‌كند.

جانشین فرمانده نزاجا در بخش پایانی سخنان خود به كمك ارتش به مردم در ایام سیل اشاره كرد و گفت:‌ از تاریخ 28 اسفندماه 97 تا 28 فروردین 98 كل ارتش برای یاری‌رساندن به سیل‌زدگان استان‌های مختلف كشورمان در خدمت مردم بود.
انتهای پیام

captcha