وضعیت جسمی زائران البرزی به‌طور مداوم کنترل می‌شود
کد خبر: 3829087
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

وضعیت جسمی زائران البرزی به‌طور مداوم کنترل می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت البرز گفت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی تمام کسانی که از نظر جسمی دارای خطر بالا هستند در معاینات شناسایی شده و به پزشکان مجموعه‌های اقامتی و هتل‌ها و مراکز درمانی معرفی شده‌اند تا دوباره از نظر وضعیت جسمی کنترل شوند و ملاحظاتی که در مورد آن‌ها باید رعایت شود اعم از چگونگی وضعیت تردد و تغذیه به مدیر کاروان‌ها اعلام شده است.

وضعیت سلامت زائران البرزی خوب است

عباس دمیرچی، مدیرحج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: خوشبختانه از زمان اعزام زائران به عربستان تاکنون هیچ یک از زائران البرزی از لحاظ پزشکی دچار مشکل جدی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال متوسط سن زائران البرزی 56 سال و نسبت به سال‌های گذشته بالاتر است، گفت: خوشبختانه با اعمال ملاحظات لازم در همه بخش‌ها، زائران از لحاظ سلامتی وضعیت خوبی دارند.

این مسئول بیان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که شرایط و روند کلی عملیات حج خوب بوده و خدماتی که نیروهای متخصص در حوزه پزشکی ارائه می‌کنند در سطح مطلوبی است.

دمیرچی تصریح کرد: برای پیشگیری از خطرات احتمالی تمام کسانی که از نظر جسمی دارای خطر بالا هستند اعم از افراد داری فشار خون، بیماری‌های قلبی و تنفسی در معاینات شناسایی شده و به پزشکان مجموعه‌های اقامتی و هتل‌ها و مراکز درمانی معرفی شده‌اند تا دوباره ازنظر وضعیت جسمی کنترل شوند و ملاحظاتی که در مورد آن‌ها باید رعایت شود اعم از چگونگی وضعیت تردد و تغذیه به مدیر کاروان‌ها اعلام شده است.

مدیرکل حج و زیارت البرز در پایان با اشاره به ایام تشریق که اوج برنامه‌های حج است، افزود: با توجه به شرایط خاص این ایام و اینکه زائران به ناچار زندگی اردوگاهی را تجربه می‌کنند اگر ملاحظات و توصیه‌های بهداشتی و درمانی را رعایت کنند قطعاً در زمان تشریق شرایط مناسب‌تری درانجام اعمال حج ابراهیمی خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha