ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام ضرورت دارد
کد خبر: 3828842
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
نوذری:

ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام ضرورت دارد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بنا به حجم مسافر و تردد زوار از مرز مهران و نیز وجود بیشترین اتباع عراقی در استان ایلام استقرار کنسولگری عراق در ایلام یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام ضرورت دارد
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام امروز، سی‌ام تیر‌ماه در دیدار با مدیرکل امور مهاجران سفارت عراق در تهران اظهار کرد: موقعیت ویژه استان ایلام در مسیر تردد زائران، پل ارتباطی ویژه‌ای بین دو ملت ایران و عراق است که به تسهیل در ارتباطات دو کشور کمک می‌کند.
 
وی افزود: علاوه بر جمعیت یک دست شیعه استان، نقطه قوت در بحث اربعین امسال در ایلام انسجام گروهی و همدلی، همیاری و همکاری دولت و مردم است که وضعیت مطلوبی را در مدیریت اربعین در استان ترسیم کرده است.
 
معاون استاندار ایلام با اشاره به حذف روادید (ویزا) در ایام اربعین امسال یادآور شد: با توجه به حذف ویزا پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد کنند که این مهم وجود کنسولگری عراق در ایلام را ضرورت می‌بخشد.
 
نوذری تأکید کرد: در صورت کمک طرف عراقی ایجاد مدرسه و درمانگاه برای اتباع عراقی صورت می‌پذیرد که این مهم می‌تواند در تعاملات مثبت فرهنگی بین دو کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
فراس مجید، مدیرکل امور مهاجرین سفارت عراق در تهران نیز در این دیدار از مسئولان کشور و استان ایلام در جهت برقراری ارتباط مثبت فی مابین دو کشور و ایجاد تسهیلات لازم قدردانی کرد و گفت: در‌صدد هستیم با توجه به حجم بالای تردد بین دو کشور کنسولگری عراق در ایلام را دایر کنیم.
 
انتهای پیام
captcha