موسسه خیریه فرزانگان قم حامی سالمندان می‎‌شود
کد خبر: 3827982
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

موسسه خیریه فرزانگان قم حامی سالمندان می‎‌شود

گروه فرهنگی ــ موسسه خیریه فرزانگان نوید فردای قم با هدف تکریم و خدمت به سالمندان در حوزه‌های توانبخشی، حمایتی، فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی و افتتاح شد.

موسسه خیریه فرزانگان قم حامی سالمندان می‎‌شودبه گزارش ایکنا از قم، موسسه خیریه فرزانگان نوید فردای قم با هدف تکریم و خدمت به سالمندان در حوزه‌های توانبخشی، حمایتی، فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی و افتتاح شد.

در آیین افتتاح این موسسه خیریه که جمعی از مسئولان بهزیستی و مدیران موسسات خیریه حضور داشتند محمد علی مقدم‌خواه، معاون توابخشی بهزیستی قم گفت: این موسسه با هدف تکریم سالمندان در حوزه توانبخشی، حمایتی ، فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء کیفیت جسمی و سلامت روانی سالمندان و بسترسازی بیشتر برای حضور و مشارکت خانواده سالمندان در با مجوز و تحت نظارت این اداره کل راه‌اندازی شده و در خدمت سالمندان و بازنشستگان شریف استان خواهد بود.

سیر صعودی جمعیت کشور به سمت سالمندی

سعید زرین اقبال، معاون پشتیبانی بهزیستی قم با اشاره به سیر صعودی جمعیت کشور به طرف سالمندی، گفت: تعداد جمعيت سالمند استان تا آخر سال 97 حدود صد و 9 هزار نفر بود و تقریبا 8% جمعیت استان را سالمندان محترم تشکیل می دهند واين رقم در کل کشور 9 درصد است.

زرین اقبال ضمن تشریح خدمات بهزیستی در حوزه سالمندی و تلاش در جهت فرهنگ‌سازی اصل حیاتی سالم پیرشدن و سالمندی سالم، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی موسسه خیریه فرزانگان قم حفظ و ارتقا سلامت سالمندان از طریق آموزش سبک زندگی، خودمراقبتی، ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی است و از کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط، موسسات خیریه و خیرین استان و متولیان امور سالمندی درخواست می‌کنیم با موسسه مذکور همکاری لازم را اعمال دارند.

انتهای پیام

captcha