توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی متأثر از اعتقادات مذهبی است
کد خبر: 3827970
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی متأثر از اعتقادات مذهبی است

گروه اجتماعی ــ فرماندار ویژه لارستان با بیان اینكه توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی متأثر از مؤلفه‌های متعددی است، یكی از این مؤلفه‌ها را اعتقادات مذهبی دانست كه بر پویایی فرهنگ و معادلات اجتماعی تأثیرگذار است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 26 تیرماه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گفت: اگر اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حوزه‌های مختلف با هماهنگی هم صورت گیرد، قطعاً کارها بهتر رو به جلو حرکت می‌كند.

وی افزود: در حقیقت توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای متاثر از مؤلفه‌های متعددی است که در این راستا اقتصاد، سیاست، آموزش، تاریخچه مدنی، اعتقادات مذهبی و غیره بر پویایی فرهنگ و معادلات اجتماعی تاثیرگذارند.

فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: روسای ادارات شهرستان و مجموعه اداری باید در عمل خود را نشان دهند نه در حرف و در همه موضوعات به خصوص در بحث کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاش کنند، تا هنجارها و ارزش‌های اجتماعی در منطقه تقویت شود.

حسنی یادآور شد: نمی‌توانیم به عنوان یک جزیره مستقل بدون تأثیرپذیری از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها و این همه شبکه‌های اجتماعی، ملی و بین‌المللی تصمیم بگیریم و عمل کنیم، گرچه بومی‌سازی فعالیت‌ها یکی از راهکارهای خوب و موثر است، اما باید سایر مؤلفه‌ها را هم در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه معطوف به یک اداره یا یک فرد خاص نمی‌شود، گفت: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و آحاد مردم باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت هنجارها در جامعه همت كنند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی تمامی افکار، روح و روان افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر خود قرار داده است و این یک پدیده پیچیده‌ای است که هر فرد یا اداره‌ای خاص به تنهایی نمی‌تواند آن را مدیریت کند و این خود نیازمند کار فرهنگی، زیربنایی و زیرساختی و اساسی است، اما آنچه وظیفه همه ماست این است که تا آنجا که می‌توانیم بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی، اقدامات و برنامه‌های خود را بومی‌سازی کنیم و کارهای خوب فرهنگی انجام دهیم.

حسنی با اشاره به اینکه نبود نشاط اجتماعی ممکن است ناهنجاری‌‌هایی را در جامعه رواج دهد، گفت: روحیه شاداب، جنب و جوش، تحرک، تلاش و غیره در افراد جامعه می‌تواند شهرستان را به یک شهرستان پویا و سرزنده تبدیل کند و این ابتدا باید از درون خانواده‌ها شروع شود و در ادامه در جامعه رشد و نمو پیدا کند.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه نشاط و شادابی در افراد جامعه می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند، اضافه کرد: خوشبختانه در منطقه لارستان، ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی به مراتب از دیگر نقاط کشور خیلی کمتر است و این به دلیل آن اعتقادات مذهبی و فرهنگ بالای مردم این خطه پهناور است، البته ادارات ذیربط نباید غافل شوند و تا می‌توانند کار فرهنگی و زیربنایی و زیرساختی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنوز محله‌هایی در برخی شهرها، بخش‌ها و روستاها در معرض خطر هستند که باید ادارات ذیربط سریعاً این مناطق را شناسایی کنند تا افراد آن محله آسیب نبینند و برنامه‌های خود را عملیاتی و کاربردی‌تر اجرا كنند.

حسنی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در تمامی نقاط شهرستان اعم از شهرها، بخش‌ها و تمامی روستاهای لارستان صورت پذیرد و مختص به مرکز شهر لار نباشد.

فرماندار ویژه لارستان اظهار كرد: بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از بسیاری از موضوعات اجتماعی سرچشمه می‌گیرد که بومی کردن اقدامات وآموزش و فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند به تدریج این برنامه‌ها را قاعده‌مند کند.

وی در پایان سخنانش فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ زندگی خوب و فعالیت‌های اجتماعی در شهرستان را ارج نهاد و گفت: خدا را شکر لارستان از اکثر ناهنجاری‌ها به دور است و از نظر شاخص‌های امنیتی این شهرستان در استان فارس در جایگاه خوبی قرار دارد.
انتهای پیام

captcha