رأی مردم زیربنای نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3827322
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

رأی مردم زیربنای نظام جمهوری اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج گفت: پست و مقام بدون رأی مردم ارزشی ندارد و رأی مردم است که تمامیت و زیربنای جمهوریت نظام اسلامی را می‌سازد.

رای مردم زیربنای نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، امروز، 24 تیرماه در همایش بصیرتی معرفتی شبکه ناظرین شورای نگهبان استان البرز اظهار کرد: اگر رأی مردم نباشد نظام اسلامی، اسلامی نیست بنابراین تحقق این نظام به رأی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اصل ششم قانون اساسی به اهمیت آرای مردم پرداخت و افزود: در یکی از اصول قانون اساسی آمده که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا آرای عمومی اداره شود، بر اساس این اصل رأی و اندیشه مردم زیربنای اداره امور کشور قرار دارد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه قانون اساسی نظام اسلامی بسیار پخته و دقیق است، گفت: بر اساس قانون تمام‌کارهای اصلی و حساس مملکتی بر تشخیص و صلاحدید مردم رقم می‌خورد و صلاحیت مسئولان، وظایف و اموری که به عهده آن‌هاست باید از تونل رأی مردم بگذرد.

وی با بیان اینکه تمام مسئولیت‌های حقیقی و حقوقی افراد منوط به رأی مردم است، یادآور شد: پست و مقام بدون رأی مردم ارزشی ندارد و رأی مردم است که تمامیت و زیربنای جمهوریت نظام اسلامی را می‌سازد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه دشمن یک طرح چندمرحله‌ای برای متلاشی کردن نظام را دنبال می‌کند، اظهار داشت: دشمن از طریق فشار و تشکیل بی‌ثباتی، دعوت به مذاکره را دنبال می‌کند.

امام جمعه کرج گفت: دشمن از طریق آشفتگی اقتصادی درصدد به وجود آوردن مشکلات معیشتی برای مردم است تا آشوب اجتماعی، تنش و آشوب سیاسی را در جامعه زیاد کند و این امر را به انتخاب بکشاند.

وی در ادامه مهم‌ترین هدف دشمن را کاهش مشارکت در انتخابات برشمرد و بیان داشت: در سال چهلم انقلاب و در آغاز گام دوم انقلاب دشمن درصدد شکل‌گیری یک انتخابات بی‌رنگ، بی‌حال، پرحاشیه و با حداقل مشارکت و آزاردهنده است تا با تبلیغات گسترده روی آن به مردم القاء کند که نظام فقاهتی و ولایتی کارآمدی لازم برای مدیریت جامعه را ندارد.

حسینی‌همدانی خطاب به ناظران دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: در انجام وظایف خود به‌هیچ وجه کوتاه نیایید و بدون مصلحت‌اندیشی، مدارا و ملاحظه وظایف خود را انجام دهید.

وی ایجاد شبهه در سلامت انتخابات در بین مردم، ایجاد شکاف اجتماعی و سیاسی بین نخبگان، تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، ناآرام کردن فضای امنیتی کشور، ایجاد اختلاف قومی و مذهبی را از جمله عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخاب برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن انتقاد و اظهار تاسف از بداخلاقی‌های انتخاباتی، گفت: منابع نامشروع، خرید و فروش رای، موج سازی خبری، تخریب جریان و افراد مقابل، وعده‌های دروغ و غیر قابل تحقق از جمله بداخلاقی‌های انتخاباتی است.

حسینی‌همدانی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب به بیان برخی تکالیف دست اندرکاران انتخابات پرداخت و افزود: محوریت قانون، دوری از خطوط سیاسی، مواضع انقلابی، قاطعیت در انجام وظیفه، تعهد داشتن و تحت تاثیر جو انتخابات نبودن، امانت‌داری از جمله تکالیف دست اندرکاران انتخابات از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: عدل، انصاف، دقت درانجام وظیفه دخالت ندادن حب و بغض، سلایق، اخلاص وتوکل به خدا از جمله نکات ضروری در امر برگزاری انتخابات است.
این مسئول در ادامه بابیان اینکه حضرت امام(ره) شورای نگهبان را به قانون درآورد و از آن دفاع می‌کرد، بیان داشت: امام راحل(ره) بر حفظ، دفاع و اقتدار شورای نگهبان تأکید داشتند و مخالفت با این شورا را طاغوت می‌دانستند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای نگهبان همواره موردحمله دشمنان بوده، تأکید کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت دشمنان در مواجهه با جمهوریت و اسلامی‌ات شورای نگهبان بوده است.
وی در ادامه این بیان رهبر معظم انقلاب را مهم و مسئولیت ساز برشمرد و عنوان کرد: شورای نگهبان جایگاه حساس، مهم و قابل اعتلایی است بنابراین باید وظایف خود را در این مسیر خوب انجام دهید تا این جایگاه تشعشع بیشتری داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی رأی مردم بسیار مهم و به‌عنوان رکن و اساس موردتوجه است، گفت: اصولی از اصول قانون اساسی رأی و اندیشه مردم را به‌عنوان زیربنا در تحقق اهداف انقلاب اسلامی به‌حساب آورده است.
انتهای پیام

captcha