۱۷ هرمزگانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف راه یافتند
کد خبر: 3826607
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

۱۷ هرمزگانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف راه یافتند

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس گفت:از ۲۶۸ نفر نوجوانان و جوانان هرمزگانی که در مرحله استانی مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام محسن شهبازی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه از ۲۶۸ نفر نوجوان و جوان هرمزگانی که در مرحله استانی مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند پس از کسب رتبه‌های برتر ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، اظهار کرد: قرآن، عترت و نماز در زندگی فردی و اجتماعی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.
وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، به رقابت پرداختند. برندگان مرحله استانی به مرحله کشوری که در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
حجت‌الاسلام شهبازی با بیان اینکه شناسایی نوجوانان و جوانان قرآنی یکی از اهداف مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: تشویق و ترغیب آنان برای توسعه فرهنگ قرآنی در اجتماع و ایجاد سبک زندگی قرآنی از جمله اهداف اداره اوقاف است.
وی گفت: انسان‌ها در سایه تمسک به قرآن و اهل‌ بیت‌(ع) می‌توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند، زیرا این دو امانت الهی است بدون شک ارتباط قلبی جوانان با قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی باعث می‌شود تیر استکبار جهانی به سنگ بخورد و تهاجم فرهنگی کارساز نباشد.
این مقام مسئول افزود: قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نقش فراوانی دارد که با توجه به آن هر فردی می‌تواند معیار‌های زندگی خود را انتخاب کند، یکی از نکات بارزی که ما می‌توانیم به آن اشاره‌ کنیم این است که در اجتماع ما هرکس با قرآن انس بگیرد می‌تواند زیباتر نقش خود را در زندگی ایفا کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس با اشاره به سوره نساء و طلاق افزود: این دو سوره بیشتر در مورد حق‌وحقوق اجتماعی انسان‌ها در جامعه است و هنگامی‌که افراد با قرآن مأنوس می‌شوند از حق‌وحقوق خود در جامعه باخبر می‌شوند.
وی افزود: قرآن سراسر آیات انذار و بشارت است. آیات بشارت، ما را به کار‌هایی راهنمایی می‌کند که باعث آرامش فردی و اجتماعی می‌شود و ما را در دنیا و در آخرت به بهشت می‌رساند و عمل نکردن به آیات حاصلش همین آسیب‌های اجتماعی است و ازاین‌رو اوقاف سعی کرده با استفاده از مبلغان و مشاوران و با برگزاری مسابقات و جشن‌ها و آیین‌های مذهبی، به انتشار سبک زندگی قرآنی و اسلامی بپردازد.
شهبازی در پایان با توجه به جشن‌های دهه کرامت گفت: از جمله برنامه‌های شاخص اوقاف جشن‌های دهه کرامت است که از شب ۲۰ تیرماه تا ۲۳ تیرماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در چهار بقعه هرمزگان، شاه محمدتقی، سید مظفر‌ و شاه معز الدین با حضور کاروان خدام رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha