پرداخت ۲۱ هزار و ۷۸۶ فقره تسهیلات در مناطق سیل‌زده ایلام
کد خبر: 3821329
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

پرداخت ۲۱ هزار و ۷۸۶ فقره تسهیلات در مناطق سیل‌زده ایلام

گروه اجتماعی ــ معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: در مجموع ۲۱۷۸۶ نفر متقاضی از مناطق سیل‌زده به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند و بعد از بررسی و ارزیابی تقاضاها، در نهایت ۱۶۶۳۸ واحد تسهیلات تعمیری اهدایی و معیشتی شدند.

پرداخت 21 هزار و 786 فقره تسهیلات در مناطق سیل‌زده ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام امروز یکم تیرماه اظهار کرد: جلسات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار و در واقع کارها به لحظه پایش و اقدامات به‌صورت هفتگی رسیدگی می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلات مناطق سیل‌زده استان به سرعت در حال رفع شدن است، تصریح کرد: ۲۱۷۸۶ نفر متقاضی به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند و بعد از بررسی و ارزیابی تقاضاها، در نهایت ۱۶۶۳۸ واحد واجد تسهیلات تعمیری اهدایی و معیشتی شدند.
معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: تا امروز حدود ۵ هزار متقاضی به بانک معرفی شده است و ۲۰۴ نفر نیز عقد قرارداد داریم.
کرمی با بیان اینکه در ۵ روستای بخش ماژین جابجایی‌ها به‌صورت موضعی و الحاق به روستا است، گفت: در روستای «دمرود» ۱۲ خانوار باید جابجا شوند که کار جانمایی توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد انجام گرفته و روستای «ورکمره» با ۱۵ خانوار یکی از روستاهایی بود که حدود ۴ کیلومتر برق فشار متوسط و ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعف آن روستا در جریان سیل آسیب دید که  علی‌رغم اینکه برق این روستا از طرف لرستان تهیه می‌شود در کمترین زمان ممکن به صورت موقت وصل شد و هم اکنون کار ایجاد برق دائم و پایدار در حال اجرا است.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در حال حاضر تردد از پل‌های گاومیشان و «میدان خلف» برقرار است و کار پل «وحدت‌آباد» در روزهای پیش رو به اتمام می‌رسد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر خانوارهای سیل زده در زیر چادر نیستند و در منازل مسکونی ساکن شده‌اند و تاکنون ۱۶۸۶ فقره وام بلاعوض پرداخت شده است.
انتهای پیام
captcha