حجت‌الاسلام «افتخاری» یکی از شهدای شاخص نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3819715
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

حجت‌الاسلام «افتخاری» یکی از شهدای شاخص نظام جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی ــ فرماندار فومن با تأکید بر اینکه شهید افتخاری از شهدای شاخص نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شهید افتخاری در راه خدمت به وطن و مردم جان خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم‌نژاد،‌ فرماندار شهرستان فومن امروز،‌ 26 خردادماه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری یادبود شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین افتخاری، نماینده فقید شهرستان شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه والای شهید افتخاری نزد مردم، اظهار کرد: شهید افتخاری در راه خدمت به وطن و مردم جان خود را تقدیم کرد.

وی مبارزه با ستم و خدمت به مردم را دو ویژگی بارز شهید افتخاری دانست و افزود: مردم در سنوات گذشته قدردان زحمات و اقدامات این شهید بزرگوار برای این شهرستان بوده‌اند لذا مراسم امسال نیز همچون گذشته توسط ستاد مردمی به طور شایسته و درخور شأن برگزار خواهد شد.

فرماندار فومن با تأکید بر اینکه شهید افتخاری از شهدای شاخص نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی با خیل مردمی از سر ارادت و احساس دین است.

قاسم‌نژاد با تأکید بر لزوم تبیین و حفظ جایگاه برجسته این شهید بزرگوار در امر خدمت به مردم، گفت: اقدامات تأمینی و هماهنگی‌های مدیریتی این مراسم در قالب جلسات آتی ادارات و دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد لذا از آحاد مردم و علاقه‌مندان به این شهید عزیز می‌خواهیم حضور هرچه باشکوه‌تر در مراسم سالگرد داشته باشند.

محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان شفت نیز در ادامه،‌ شهید افتخاری را یکی از مبارزان باسابقه نهضت انقلاب اسلامی در گیلان دانست و با اشاره به پیشینه سیاسی و مذهبی ایشان، اظهار کرد: شهادت شایسته این استاد بزرگوار بود.

وی حجت‌الاسلام افتخاری را عالمی بزرگ و انقلابی دانست که در راه خدمت به مردم به مقام شهادت رسید و یادآور شد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و ستاد مردمی جهت اجرای بی کم و کاست مراسم مورد تأکید است.

برگزاری بیست‌ونهمین یادبود همزمان با هفتم تیر
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری، فرزند شهید افتخاری و نماینده فعلی شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز،‌ با تشکر از زحمات و هماهنگی‌های انجام شده درخصوص برگزاری مراسم یادبود پدر شهیدش، بر عدم استفاده از امکانات دولتی در مراسم مذکور تأکید کرد و افزود: بیست‌ونهمین یادواره شهید افتخاری با سرمایه ستاد مردمی آن شهید بزرگوار تأمین و مدیریت شود.

وی‌ بر لزوم زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به ویژه شهدای راه راه خدمت به مردم شد و بیان کرد: خیرات و برکات چنین مراسمات معنوی نصیب کل استان، شهرستان و منطقه خواهد شد.

فرزند شهید افتخاری با اشاره به اینکه استمرار 29 ساله مراسم یادبود پدر بزرگوارش نشان از اخلاص و مردمی بودن ایشان دارد، خاطرنشان کرد: مراسم یادبود امسال 7 تیرماه،‌ همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha