قشر دانشگاهی ایده‌های خلاقانه به جامعه ارائه دهد
کد خبر: 3818411
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

قشر دانشگاهی ایده‌های خلاقانه به جامعه ارائه دهد

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به سیلاب‌های اخیر لرستان، گفت: قشر دانشگاهی باید ایده‌های خلاقانه را به جامعه تزریق کند، زمانی‌که سیل رخ داد و بحران ما را در بر گرفت متوجه شدیم که علم و دانشگاه نقش خود را به‌درستی ایفا نکرده است.

دبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی نادردهقانی، رئیس جهاددانشگاهی لرستان، عصر دوشنبه، بیستم خرداد در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد توسعه پایدار را مهم برشمرد و اظهار کرد: در توسعه پایدار ما با دو بخش مهم محیط و انسان سرو کار داریم.

وی شهرها را مهم‌ترین عرصه و پهنه پیاده‌سازی توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: در کنار شهرها محیط زیست بسیار مهم است و توده‌ای که می‌تواند بین شهرها و محیط زیست نقشی مؤثر ایفا کند دانشجویان هستند زیرا آنان قشر آگاه و مطلع جامعه برای رسیدن به این توسعه پایدار هستند.

دهقانی‌الوار گریزی به سیلاب‌های اخیر زد و گفت: قشر دانشگاهی باید ایده‌های خلاقانه را به جامعه تزریق کند، زمانی‌که سیل رخ داد و بحران ما را در بر گرفت متوجه شدیم که علم و دانشگاه نقش خود را به‌درستی ایفاء نکرده زیرا اگر وظایف به‌درستی انجام می‌گرفت نباید با وقوع یک سیلاب جامعه دچار بحران می‌شد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با ذکر این مطلب که ما می‌توانیم یک جامعه آرمانی در حوزه محیط زیست داشته باشیم تصریح کرد: ما نیز خواهیم توانست با تأسی از الگوی فرهنگی ـ اسلامی این جامعه آرمانی، فرهنگ محیط زیست را ابتدا به‌صورت نظری و بعد به گونه عملی آموزش داده و به‌معنای واقعی کلمه نهادینه کنیم.

وی با ذکر این مطلب که شهروند پرورش دادن بسیار سخت است، افزود: طبق آمار ۶۰ درصد از جمعیت ما شهرنشین هستند ولی شهروند نیستند، زیرا شهروند باید به فرهنگ شهرنشینی دست‌یافته و مطالبه‌گر نیز باشد.


انتهای پیام

captcha