برزخ کاری موسسات قرآنی در سایه کشمکش‌ و موازی‌کاری اتحادیه‌ها
کد خبر: 3817848
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

برزخ کاری موسسات قرآنی در سایه کشمکش‌ و موازی‌کاری اتحادیه‌ها

بهبودی با بیان اینکه بهانه‌تراشی عده‌ای مانع از تحقق اهداف تشکیل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور شده است، گفت: عدم بروز کارکردهای این اتحادیه در سطح ملی باعث شده امروز موسسات قرآنی در برزخ کاری قرار گرفته و با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «حسین بهبودی» با اشاره به مشکلات پیشروی موسسات قرآنی علی رغم تشکیل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور،  اظهار کرد: فلسفه تشکیل این اتحادیه آن بود که بتوانند در راستای مطالبات انجام نشده موسسات قدم بردارند و منافع آنها را تامین و در زمینه چالش هایی پیشروی موسسات به عنوان نماینده تشکل ها ایفای نقش کنند و در مسیر رفع مشکلات موسسات قدم بردارند.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: 14 تا 15 اتحادیه در زمینه قرآنی در کشور فعال بوده و تلاش می کردند، اما این اتحادیه ها با موانع، مطالبات و مشکلاتی روبرو بودند،به همین جهت موضوع تشکیل یک اتحادیه واحد و ادغام اتحادیه ها مطرح و خوشبختانه تشکیل اتحادیه واحد برای حصول اهداف تعریف شده تشکیل شد، زیرا که در اثر موازی کاری ها، آسیب هایی بسیاری متوجه موسسات شده بود به همین جهت این اتحادیه واحد برای پیگیری مطالبات موسسات فعال شد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل اتحادیه واحد بیان کرد: بحث ادغام اتحادیه های موسسات قرآنی، بیش از هشت سال بر میز مذاکره قرار گرفت و در هیچ مقطعی نیز فراموش نشد که این نشاندهنده اهمیت موضوع بود، چراکه اگر موضوع بی ارزشی بود، وقتی که به اولین یا دومین چالش و بن بست می خورد، فراموش می شد،اما اینکه حدود هشت سال موضوع ادغام اتحادیه ها به طول انجامید و در نهایت تصویب شد، نشان از جایگاه و ارزش اتحادیه واحد است زیرا که مطالبه موسسات هم همین بود که این اتفاق بیافتد.

بهبودی تاکید کرد: اصل ادغام اقدام که مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور است، اقدام صحیحی بوده و با نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فعالیت های قرآنی ادغام انجام و حتی موضوع از دستور  جلسه  اخیر شورای توسعه قرآنی خارج شد، زیرا ادغام بعد از مصوبه محقق شد و تشکیل اتحادیه های واحد کشوری و استانی صورت گرفت که اسناد آن هم موجود، ولی این موضوع در حال حاضر تا حدودی با یک نقیضه و چالش برخورد کرده است.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: متاسفانه برخی در این میان چالش هایی به وجود آوردند و قریب یکسال است، این چالش ها همچنان ادامه دارد، به همین جهت طبیعتا موسسات احساس می کنند که آن اتفاقی که بعد از این مصوبه باید رخ می داد، هنوز محقق نشده است.

بهبودی تاکید کرد: از این رو، مسیری که باید با ادغام اتحادیه های استان ها آغاز و منجر به ثبت اتحادیه واحد کشوری می شد با بهانه تراشی ها، هنوز نمود و بروز ملی نیافته و از وجود اتحادیه واحد کشوری نمی توانند بهره ببرند، چرا که اهدافی که قرار بود، محقق شود، نیمه تمام باقی مانده است و موسسات به مطالباتی که می خواستند هنوز دست نیافته اند.

وی ادامه داد: همین موجب شد که اهداف عالیه که تصور می شد با تشکیل این اتحادیه واحد محقق شود در هاله ای از ابهام باقی بماند و متوقف شود، لذا امروز موسسات قرآنی در یک برزخ کاری قرار دارند و با مشکلاتی روبرو هستند.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: امید است در آینده شاهد به رسمیت شناخته شدن اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور باشیم، تا در سایه آن مطالبات موسسات قرآنی هم محقق شود.

انتهای پیام

captcha