فتح خرمشهر، غلبه اراده ما بر دشمنان بود
کد خبر: 3813876
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

فتح خرمشهر، غلبه اراده ما بر دشمنان بود

گروه اجتماعی ــ سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در آستانه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر با صدور پیامی، فتح خرمشهر را غلبه اراده رزمندگان اسلام بر دشمن اعلام کرد.

فتح خرمشهر، غلبه اراده ما بر دشمنان بود
به گزارش ایکنا از ایلام، بیانیه روابط عمومی و تبلیغات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر به این شرح است:
روزم سوم خرداد هم از روزهای فراموش‌نشدنی است، از روزهایی است که در تاریخ کشور ما و در تاریخ انقلاب اسلامی عزیز ایران این روز می‌درخشد. نماد است، نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی و دست قدرتی که امام بزرگوار فرمودند: دست قدرتی دارد ما را حمایت می‌کند. چنین روزی است روز سوم خرداد و روز آزادی خرمشهر. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)03/03/1395
عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در سوم خرداد 1361 که منجر به آزادی خرمشهر پس از 575 روز شد، ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات، باورها و ذهنیت‌هایی را که در مورد توانایی و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی وجود داشت تغییر داد. بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیلگران رسانه‌های خارجی در برابر سرعت عمل و ویژگی‌های عملیاتی نیروهای ایرانی به هنگام فتح خرمشهر، غافلگیر و شگفت زده شدند. به گونه‌ای که به صراحت می‌توان گفت از لحظه سقوط رژیم طاغوت تا به آن روز سابقه نداشت چنین ضربه سیاسی مهلکی به منافع آمریکا وارد شود. فتح خرمشهر باعث شد توازن نظامی ای که آمریکا در منطقه برقرار کرده بود، به شدت به ضرر غرب برهم خورد. در واقع فتح خرمشهر یعنی سقوط آخرین و مهمترین افتخار جنگی عراق که ایرانی‌ها با بازپس گرفتن آن، این برگ برنده را که به وسیله آن عراق می‌کوشید ایران را پای میز مذاکره بکشاند ، از دست بغداد ربودند.
نگاهی به سیاهه اقدامات خصمانه آمریکا و شکست‌های پیاپی جبهه استکبار در مواجهه با انقلاب اسلامی در طی چهار دهه، مبین وجود یک نیروی حقیقی و مافوق محاسبات عقلی و علمی است که ملت ایران را به پیروزی رسانده است. این نیرو که خداوند در قرآن کریم وعده آن را به مومنین داده است، دست قدرت و نصرت الهی است که مسلمانان از صدر اسلام تا‌کنون با تکیه و اعتماد به آن به پیروزی رسیده‌اند و دشمنان خدا از آن بی‌بهره و محروم هستند.
پس از آزادسازی خرمشهر نیز، امام خمینی در یک جمله تاریخی فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد‌ و این پیروزی پس از آن بود که رزمندگان اسلام با جانفشانی و در طی یک عملیات سریع و غافلگیرانه و با ابعاد پیشرفته نظامی و تاکتیکی توانسته بودند خرمشهر را آزاد کنند. لیکن نگاه بلند امام راحل‌(ره) در این قضیه در واقع به سمت و سوی اراده الهی و ناظر به این معنا بود که هر جا شما تمام توان خود را بکار گرفتید و در یک جمله مجاهدت کردید؛ آن وقت خدا به کمک شما می‌آید و پیروز خواهید شد. بنابراین با تکیه بر این آموزه دینی می‌توان گفت که فتح خرمشهر، غلبه اراده ما بر دشمنان بود. در جایی دیگر  امام خامنه‌ای خطاب به نسل جوان امروز می‌فرمایند: خرمشهرها در پیش است‌، بیانگر رویارویی امت اسلام با دشمنان در عرصه های غیر نظامی در آینده است که در آن‌ها‌، میوه شیرین پیروزی همچون فتح خرمشهر، تنها با استقامت و مجاهدت مردم و یاری خداوند بدست می‌‌آید که مافوق همه قدرت‌های بشری است و با این منطق است که ترس و مرعوب شدن در مقابل هیبت ظاهری دشمنان معنای خود را از دست خواهد داد و در مقابل هیاهو و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای آنان منفعل و بازنده نخواهیم شد. امروز هم تاکید ایشان با تحلیل فضای موجود، برآنست که اساسا جنگی در کار نیست و دشمن برای حمله نظامی توان لازم را ندارد و بنا نیست جنگی انجام بگیرد. برغم تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ها، رویارویی امروز برخورد اراده‌هاست و با توکل بر خداوند اراده ما از آنان برتر و قوی‌تر است ذلِکَ بِاَنَّ اللهَ مَولَی الَّذینَ ءامَنوا وَ اَنَّ الکافِرینَ لا مَولی لَهُم.
بر اساس مبانی دینی ما هر کس که از خداوند متعال بترسد و در برابر او خشوع و فروتنی داشته باشد از چنان ایمانی برخوردار خواهد شد که در برابر غیر او ترس به دل راه نخواهد داد. ماه رمضان فرصتی برای خود سازی انقلابی و تقویت اراده‌هاست که با دل بستن و خضوع در برابر قادر متعال، هر گونه رعب و ترس را از دل خود بیرون کنیم .
روابط عمومی وتبلیغات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ضمن تبریک و گرامیداشت سی و هفتمین سالروز آزادسازی خرمشهر، از کلیه افشارمختلف بسیج، رزمندگان، ایثارگران،خانواده های معظم شهداء، ادارات، نهادها، سازمانها، نیروهای نظامی و انتظامی، صنوف، بازاریان، دانشجویان، فرهنگیان، روحانیون، و امت شهید‌پرور و انقلابی استان ایلام جهت حضور پرشور و حماسی در برنامه‌های گرامیداشت فتح خرمشهر دعوت به عمل می‌آورد. و ما توفیقی الابالله
انتهای پیام
captcha