افتتاح واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خردادماه رئیس‌جمهور
کد خبر: 3813528
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

افتتاح واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خردادماه رئیس‌جمهور

گروه اجتماعی ــ استاندار ایلام از افتتاح واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خردادماه رئیس جمهور به استان ایلام خبر داد.

افتتاح واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خرداد ماه رئیس‌جمهور
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز سی و یکم اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان ایلام، اظهار کرد: واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خردادماه رئیس‌جمهوری به استان بهره‌برداری می‌شود و  بر اساس برنامه‌ریزی و میزان پیشرفت کار واحد الفین این مجموعه نیز دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با اجرایی شدن طرح‌های نفت و گاز و واحد p.p تحول عظیمی در راستای توسعه و ایجاد اشتغال استان فراهم می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز، میادین نفتی آذر و سروک و دانان حدود 1000 نفر در این واحدها مشغول به کار می‌شوند که اعتبارات اجرای آنها نیز رقم قابل توجهی است که وارد استان می‌شود.
استاندار ایلام به مشکل بدهی شرکت پتروشیمی به شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت: شرکت گاز موظف است تعرفه گاز را طبق بحث تهاتر و میزان گاز مصرفی به پتروشیمی تخفیف دهد، قرار بود، بین وزارت نیرو و شرکت گاز تهاتر صورت گیرد که تاکنون توافقی صورت نگرفته و در این میان پتروشیمی ایلام دچار مشکل شده که لازم است طرفین این موضوع را با دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مطرح کنند تا با لحاظ میزان بدهی و طلب راهکاری برای حل این مسئله صورت گیرد.
سلیمانی بر تغییر ساعات کاری ادارات و ضرورت مدیریت مصرف برق با توجه به شروع فصل گرما تأکید کرد و گفت: نیروگاه‌‌ها امسال با حداکثر ظرفیت کار خواهند کرد اما باید مصرف برق مدیریت شود تا مشکل قطعی برق نداشته باشیم و اگر قرار است قاعده‌ای برای قطع برق در کشور اجرا شود باید به‌صورت یکنواخت در تمام کشور باشد و ساعات خاموشی فقط بر شهرستان‌ها تحمیل نشود.
وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف و بکارگیری سیستم‌های سرمایشی ابتدا از خود شروع کنند و ادارات در ساعات تعطیلی به‌طور کامل سیستم سرمایشی و دیگر موارد مصرف برق را قطع کنند.
استاندار ایلام با بیان اینکه بیمارستان‌ها، کارخانجات و جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها و ادارات مجهز به ژنراتور باشند تا خللی در کار خدمات‌رسانی ایجاد نشود، خواستار، اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها و ارسال پیامک مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف شد و گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم به مردم اطلاع داده شود.
وی از جهاد کشاورزی نیز خواست با مدیریت فعالیت چاه‌های کشاورزی نظارت مستمری بر این مراکز داشته باشند.
استاندار ایلام با تشکر از سیستم بانکی در این مورد گقت: بانک‌ها کمک کنند که با پرداخت تسهیلات به پیمانکاران هم طرح‌ها تداوم فعالیت داشته باشند و هم مشکل اعتبار پیمانکار برطرف شود.
انتهای پیام
captcha