کنگره 3000 شهید فرصتی مناسب برای تبیین نقش ایلام در دفاع مقدس است
کد خبر: 3813219
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
شاکرمی:

کنگره 3000 شهید فرصتی مناسب برای تبیین نقش ایلام در دفاع مقدس است

گروه فرهنگی - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: مردم استان ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده از مرزهای کشور با کمترین امکانات دفاع کردند و کنگره بزرگ سه هزار شهید ایلامی فرصتی مناسب برای تبیین نقش ایلام در دفاع مقدس و انتقال این رشادتهاست.

کنگره 3000 شهید فرصتی مناسب برای تبیین نقش ایلام در دفاع مقدس است
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام امروز سی ام اردبیهشت ماه در نشست شورای کنگره 3 هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که سالیان سال در استان ایلام منتظر برگزاری آن بودیم، کنگره بزرگ و ملی 3 هزار شهید این استان بوده که به حمدالله در سال جاری محقق می‌شود .
وی با بیان اینکه برگزاری باشکوه این آیین در استان مایه آبرو و افتخار استان ایلام خواهد بود، افزود: همه باید با یک کار عملیاتی، جهادی و بسیجی وار، برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این کنگره عظیم نهایت تلاش و کوشش خود را به کار بگیریم.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه این کنگره 18 کمیته اجرایی تشکیل‌ شده است، ادامه داد: مسئول و اعضای این کمیته مشخص‌شده و جلسات و نشست‌های هماهنگی در راستای برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری این آیین معنوی در استان ایلام برگزار شده است .
شاکرمی با تأکید بر اینکه تعداد 70 هزار از سند دفاع مقدس شامل فیلم، صوت، عکس و اسناد مکتوب از شهدای استان ایلام توسط کنگره جمع‌آوری‌ شده است، گفت: تاکنون نیز تعداد 60 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدا در استان ایلام به چاپ رسیده 600 نفر آموزش‌های لازم را برای روایت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس کسب کرده‌اند .
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 500 یادواره شهدا در سطح مرکز استان و شهرستان‌های مختلف برگزار شده است، تصریح کرد: افتتاح باغ‌ موزه دفاع مقدس، رونمایی از 30 عنوان کتاب، سمفونی دفاع مقدس خاص استان ایلام، گروه سرود سه‌هزارنفری و رونمایی از زندگینامه مادران چشم‌ به‌ راه ویژه شهدای مفقودالاثر از دیگر برنامه‌های انجام‌ شده در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان بوده است .
انتهای پیام
captcha