قبل از خرید اینترنتی از صحت هویت فروشنده مطمئن شویم
کد خبر: 3811104
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

قبل از خرید اینترنتی از صحت هویت فروشنده مطمئن شویم

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتای استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق رسید جعلی پرداخت الکترونیکی هشدار داد و گفت: شهروندانی که خریدهای اینترنتی انجام می‌دهند مراقب این نوع کلاهبرداری باشند.

قبل از خرید اینترنتی از صحت هویت فروشنده مطمئن شوید
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام امروز اظهار کرد: خرید و فروش اینترنتی و بانکداری الکترونیکی با هدف سهولت در معاملات و نقل و انتقال مالی زمینه‌ مناسبی برای کسب و کار راه‌اندازی کرده و به سرعت در حال رشد است و استفاده از آن‌ها روز به روز  در حال افزایش هستند.
وی با بیان اینکه پیشرفت این حوزه، سودجویان و کلاهبرداران را بر آن داشته که با سوء استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری استفاده کنند، ادامه داد: در یک روش کلاهبرداری، افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش تجهیزات و وسایل مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها در ازای واریز مبلغ بیعانه یک رسید جعلی پرداخت الکترونیکی که از قبل طراحی و تهیه شده است برای خریداران ارسال می‌کنند.
جمالی تصریح کرد: کلاهبرداران پس از واریز وجه توسط خریداران به حساب آن‌ها دیگر نه کالایی ارسال می‌کنند و نه پاسخگو هستند و با این کار ضمن کلاهبرداری مالی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند.
رئیس پلیس فتای ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان عنوان کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی از صحت آگهی منتشر شده یا هویت فروشنده کاملاً مطمئن شوند و مواردی همچون زمان تحویل کالا، مبلغ، تاریخ، زمان انجام تراکنش و همچنین شباهت رسید پستی با سایر رسیدهای چاپ شده‌، توسط فروشنده به‌ دقت کنترل شود.
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی آماده پاسخگویی به سؤالات و گزارش‌های مردمی هستند.
انتهای پیام
captcha