مشتری‌‎مداری در گرو کیفیت محصول است
کد خبر: 3806615
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

مشتری‌‎مداری در گرو کیفیت محصول است

گروه اجتماعی ــ کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه تولید ایرانی باید از نظر کیفیت، استاندارد و رعایت اخلاق اجتماعی همه‌جانبه باشد، افزود: قیمت‌ها باید به گونه‌ایی باشند که به مردم استرس و فشاری وارد نشود.

تولید کنندگان داخلی به سمت مشتری‌‎مداری پیش بروند

رضا بافتی، رفتارشناس و کارشناس مسائل اجتماعی درگفت‌‌وگو با ایکنا از اصفهان، در رابطه با فرهنگ اجتماعی خرید کالای ایرانی، اظهار کرد: بیشتر تولیدکنندگان داخلی به دلایل مختلف نتوانسته‌اند اعتماد مردم را جذب کنند، به‌طوری که در برخی زمینه‌ها مردم خاطره خوبی از این کالاها ندارند.
وی افزود: گرانی و عدم بودجه کافی از عواملی است که موجب می‌شود تولیدکنندگان درساخت و تولید محصولات خود از مواد اولیه مرغوب استفاده نکنند. در این شرایط قیمت‌ها بالا می‌رود، ولی کیفیت‌ها ثابت می‌ماند و تصحیح نمی‌شود.
بافتی گفت: در جهان استاندارد‌ها و بازرسی‌هایی وجود دارد که براساس آن کالاها را بررسی می‌کنند. آنچه در زمینه تولید کالای داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد، نظارت بر کیفیت محصولات داخلی است. نظارت نیز باید براساس استاندارد، به‌صورت حرفه‌ایی، کارشناسانه و سازمان یافته انجام شود. برای مثال چای در سال گذشته باقیمت 8000 تومان فروخته می‌شد، اما امسال تا60 هزار تومان هم رسیده و حتی در مکان‌های متفاوت با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. حال چطور ممکن است که چای در سه منطقه کشور به سه قیمت مختلف عرضه شود؟
وی تصریح کرد: تولید ایرانی باید از نظر کیفیت، استاندارد و رعایت اخلاق اجتماعی همه جانبه باشد. همچنین قیمت‌ها باید به گونه‌ایی باشند که به مردم استرس و فشاری وارد نشود و مصرف کننده بعد از استفاده، دیگران یا اطرافیانش را ترغیب به مصرف آن کالا کند. اگر یک شرکت بخواهد حرفه‌ایی عمل کند باید دارای استانداردهای واقعی باشد.
انتهای پیام

captcha