برای اشتغال‌آفرینی باید علمی حرکت کرد
کد خبر: 3797528
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
در کرسی تعاون و کارآفرینی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام مطرح شد؛

برای اشتغال‌آفرینی باید علمی حرکت کرد

گروه اجتماعی ــ کرسی تعاون و کارآفرینی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام و با حضور جمعی از کارآفرینان و دانشجویان علاقه‌مند برگزار شد.

برای اشتغال‌آفرینی باید علمی حرکت کرد
به گزارش ایکنا از ایلام، اردشیر سلیمانی، مدرس اقتصاد و صاحب این کرسی کارآفرینی، با بیان اینکه فقر اقتصادی نتیجه توزیع نابهینه منابع انسانی است، تصریح کرد: اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند که «نیاز به اصلاح ساختار داریم» که بسیار مهم است و مسئولان باید در این راستا حرکت کنند.
سلیمانی ادامه داد: کارآفرینی خلاقیت و توانایی درونی است که افراد بواسطه‌ی آن ایجاد کار می‌کنند و اهل کپی کردن نیستند چون کپی کاران در این عرصه با شکست مواجه می‌شوند .
وی لازمه موفقیت در کارآفرینی را تداوم و به کمال رساندن یک کار حتی کوچک دانست و تصریح کرد: در مقوله کارآفرینی باید مهارت خود را تا حد اعلا نشان دهیم و به دنبال تولید ارزش باشیم و فقط به قیمت توجه نکنیم .
سلیمانی تاکید کرد: کارآفرین واقعی هیچگاه از اقتصاد مشکل‌دار، درآمد کم و تحریم‌ها ناامید نمی‌شود بلکه کورسوها را نیز می‌بیند و به اهداف خود می‌رسد .
سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه ایجاد اشتغال از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان نظام است و جوانان خلاق و توانمند می‌توانند با کمک‌های دولت بهترین کسب و کار را برای خود فراهم کنند .
وی با تاکید بر اینکه در کارآفرینی ثروت فقط نقدینگی نیست، گفت: ایران با وجود داشتن ثروت‌های زیاد از نظر اقتصادی نسبت به خیلی از کشورها جا مانده است که باید با نگاه کارشناسانه به دلایل این تناقض پی ببریم .
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با تاکید بر اهمیت نقطه شروع در کارآفرینی، تصریح کرد: نمی‌توانیم که در نقطه شروع عالی باشیم اما برای عالی شدن باید شروع کرد و یک کارآفرین موفق برای شروع کردن بهانه نمی‌آورد و فرصت‌ها را از دست نمی‌دهد .
وی تاکید کرد: برای اشتغال‌آفرینی باید علمی حرکت کرد و مشکل امروز ما این است که نگاه علمی به کسب و کار نداریم و راه برون رفت از این مشکلات تلاش‌های عالمانه است .
در این نشست مظفر پرنا، قائم مقام تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، طاهر پیری، معاون تعاون این اداره کل و شهریار رستمی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام به پرسش‌های دانشجویان و کارآفرینان پاسخ دادند.
انتهای پیام
captcha