افتتاح مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر
کد خبر: 3794381
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

افتتاح مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر

گروه بین‌الملل ـ دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهالات دینی «پورت سعید» مصر با حضور وزیر اوقاف و استاندار پورت سعید افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهالات دینی استان «پورت سعید» مصر، عصر دیروز، 10 اسفندماه، با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر و عادل الغضبان، استاندار پورت سعید، برگزار شد.

این دوره از مسابقات با نام «مرحوم عبدالباسط عبدالصمد»، از قراء برجسته مصر و با حمایت «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر این کشور، برگزار می‌شود تا روز سه‌شنبه (14 اسفندماه) ادامه دارد.

55 شرکت‌‌کننده از 29 کشور عربی و آفریقایی در سه رشته «حفظ قرآن کریم با رعایت احکام تجوید»، «تلاوت‌» و «تواشیح و ابتهالات دینی» در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می‎کنند.

ریاست کمیته داوران این مسابقات را عبدالکریم صالح، رئیس کمیته تصحیح و بازنگری قرآن الازهر، برعهده دارد و داورانی از کشورهای مصر، امارات، سودان و مراکش از اعضای کمیته داوری این رقابت‌ها هستند.

آیین افتتاحیه این مسابقات که جمعی از شخصیت‌های دینی، فرهنگی و مسئولان اجرایی مصر در آن حضور داشتند، در مرکز فرهنگی ـ تفریحی شهر «پورت سعید» برگزار شد و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مصری فعالیت‌های این مراسم را به صورت زنده پوشش دادند.

انتهای پیام

captcha