گردشگران بهترین مبلغان برای معرفی ایلام هستند
کد خبر: 3792020
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

گردشگران بهترین مبلغان برای معرفی ایلام هستند

گروه اجتماعی ــ استاندار ایلام با اشاره به اینکه گردشگران مبلغان فرهنگی خوبی برای استان هستند، گفت: باید تلاش کنیم با خاطره‌ای خوش از ایلام خارج و خدمات و امکانات گردشگری به طور مناسبی برای آنان عرضه شود.

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در نشست ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام اظهار کرد: بخش خصوصی می تواند کمپ های تفریحی را کنار سدها، مناطق دیدنی و باستانی و 30 کیلومتری ورودی شهرها ایجاد کنند و از ظرفیت عشایر نیز برای ایجاد یک مکان مفرح و با نشاط در ایام نوروز برای گردشگران استفاده شود.
وی از دستگاه‌های نظارتی خواست که به نصب علایم جاده‌ای، تامین سوخت در جایگاه‌های سوخت، تامین پول در سیستم بانکی باجه‌ها و شعبه، تامین میوه و مرکبات در شهرستان ها اقدام و نظارت ویژه ای برای جلوگیری از احجاف و گران فروشی انجام شود.
استاندار ایلام همچنین خواستار، اطلاع رسانی در خصوص خطر آتش سوزی پیک ‌نیک در چادر به افراد شد چراکه بسیاری از مردم ایلام در مناطق تفریحی چادر زده و سال های قبل اتفاقات ناگواری در این خصوص رخ داده است.
سلیمانی دشتکی همچنین خواستار تسریع در رسیدگی به شکایات، راهنمایی لازم به گردشگران با تهیه و ارائه بروشور، با ایجاد نمادهای فرهنگی شد تا مردم و گردشگران با شهدا و خاطراه آنان نیز آشنا شوند.
وی اظهار کرد: یکی از پارامترهای خوب بحث پیشگیری و بهداشت سرویس های بهداشتی و تامین سطل های زباله و نظارت بر بازار است تا در ایام ورود گردشگران علاوه بر حفظ بهداشت و پیشگیری از بیماری مشکلی برای آنان به وجود نیاید.
استاندار ایلام افزود: باید دستگاه‌های عضو ستاد سفر با فعال شدن کمیته های مختلف به ویژه کمیته نظارت با همکاری تغزیرات و بازرگانی نظارت ویژه ای بر بازار و قیمت هتل ها و خدمات داشته باشند.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جاده ها و آب و هوا و اماکن اقامتی و همچنین تلاش برای ایجاد نظم و امنیت مسافر در مسیر و اسکان باید برنامه ریزی شود، تا گردشگران در ایام نوروز با مشکلی مواجه نشوند.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: فرهنگ شهادت نیز در استان باید به خوبی به گردشگران با توجه به تمثال و یادمان های شهدا معرفی و آثار جبهه و جنگ در قالب گردشگری دفاع مقدس در معرض دید گردشگران قرار گیرد ، تلاش شود گردشگران با خاطره ای خوش استان را ترک کنند زیرا خود گردشگران بهترین مبلغ برای معرفی استان هستند.
عبدالمالک شنبه‌زاده - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام نیز در این نشست گفت: ستاد خدمات سفر به منظور ارایه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران با 10 کمیته زیر مجموعه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.
شنبه‌زاده اظهار کرد: اطلاع رسانی از مراکز خدمات خودرویی، پاکسازی محوطه شهری و فضاهای عمومی، نظافت پارک ها، تهیه پلاکارد شماره ضروری مراکز خدماتی، تسهیل ترافیک، برنامه ریزی و آمار و اجرای طرح های نظر سنجی از گردشکران، حوزه اسکان و رفاه نرخ گزاری، اسکان فرهنگیان، حوزه نظارت و تنظیم بازار از جمله برنامه های کمیته های ستاد سفر نوروزی هستند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته رسیدگی به شکایات اطلاع رسانی با شماره 09629 ایجاد شده که به کلیه شکایات حوزه گردشگری در کمترین زمان ممکن رسیدگی می کند.
وی از فعالیت، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغ و بکارگیری راهنمایان گردشگری، برپایی نمایشگاه های سنتی و بازارچه، کمیته سلامت و بهداشت و محیط زیست و برپایی نوروزگاه، اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات محلی و ایلام شناسی نیز در ایام نوروز خبر داد و گفت: هدف اصلی این ستاد و کمیته ها با اجرای برنامه های مختلف و سنتی ایجاد شور و نشاط در بین مردم است.
انتهای پیام
captcha